Aktualizacja: 28.04.2025 19:14 Publikacja: 23.11.2022 21:37
Foto: Adobe Stock
Obecnie obowiązujące regulacje dotyczące pracy zdalnej (ustawa z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych; tzw. ustawa antycovidowa) nie wprowadziły odrębności w zakresie czasu pracy. Jedynym przepisem, którego wykorzystanie może odnosić się do czasu pracy w kontekście pracy zdalnej, jest art. 3 ust. 6 ww. ustawy. Zgodnie z nim: Na polecenie pracodawcy, pracownik wykonujący pracę zdalną ma obowiązek prowadzić ewidencję wykonanych czynności, uwzględniającą w szczególności opis tych czynności, a także datę oraz czas ich wykonania.
Firmy, planując przyszłoroczne budżety, powinny uwzględnić podwyżki dla kobiet. Obniżki dla mężczyzn raczej nie...
Wiza uzyskana w innym państwie Schengen nie będzie już uprawniać do pracy w naszym kraju. Cudzoziemcy powinni sz...
Podpisanie umowy o zakazie konkurencji zwiększa bezpieczeństwo pracodawcy i stwarza mocniejsze podstawy do wycią...
Dyrektywa o jawności wynagrodzeń wpłynie na przyszłoroczne budżety pracodawców. Warto już teraz przeanalizować w...
W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych.
Zatwierdzenie przez związki zawodowe lub przedstawiciela załogi regulaminu, który zawiera zapisy niezgodne z pra...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas