Konsument pod większą ochroną

Przedsiębiorca odpowiada za brak zgodności towaru istniejący w chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Na rozpatrzenie reklamacji ma obecnie 14, a nie 30 dni.

Publikacja: 11.01.2023 20:00

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Foto: Fotorzepa / Paweł Rochowicz

Nowe zasady ochrony konsumentów w razie niezgodności towaru z umową zaczęły obowiązywać od 1 stycznia 2023 r. Nowelizacja dotyczy zmiany ustawy o prawach konsumenta, kodeksu cywilnego oraz ustawy prawo prywatne międzynarodowe. Jest to implementacja dyrektyw unijnych. W założeniu służy ona wzmocnieniu ochrony konsumentów poprzez ustanowienie wspólnych regulacji w zakresie odpowiedzialności przedsiębiorcy, kiedy dochodzi do niezgodności towaru z umową.

Mniej czasu na rozpatrzenie

Pozostało 95% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Kadry i Płace
Standardy ochrony małoletnich także w zakładach pracy
Kadry i Płace
Czarne chmury nad B2B - nowe uprawnienia PIP. Jak ma wyglądać kontrola i podważanie umów B2B?
Kadry i Płace
Zatrudnianie niepełnosprawnych. Co się zmienia w udzielaniu pomocy de minimis?
Kadry i Płace
Czy ochrona przedemerytalna przysługuje przy umowie terminowej?
Kadry i Płace
Czy po rozwodzie przysługuje wolne na pogrzeb teścia?
Kadry i Płace
Na co należy zwrócić uwagę budując system ochrony sygnalistów?