Aktualizacja: 19.06.2025 07:53 Publikacja: 11.01.2023 20:00
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Foto: Fotorzepa / Paweł Rochowicz
Nowe zasady ochrony konsumentów w razie niezgodności towaru z umową zaczęły obowiązywać od 1 stycznia 2023 r. Nowelizacja dotyczy zmiany ustawy o prawach konsumenta, kodeksu cywilnego oraz ustawy prawo prywatne międzynarodowe. Jest to implementacja dyrektyw unijnych. W założeniu służy ona wzmocnieniu ochrony konsumentów poprzez ustanowienie wspólnych regulacji w zakresie odpowiedzialności przedsiębiorcy, kiedy dochodzi do niezgodności towaru z umową.
Sezon urlopowy to często wyzwanie dla działów kadr. Ustalenie planu urlopów tak, by zachować ciągłość pracy, byw...
Aby ruchomy rozkład czasu pracy stanowił realny benefit, pracodawcy powinni ustalić przedział godzin, w jakim pr...
Pracodawca nie może wysłać pracownika na urlop wypoczynkowy wbrew jego woli. Wyjątki są nieliczne i ściśle okreś...
Odwołanie z urlopu może być kosztowne. Firma, która coroczne uzgodnienia dotyczące terminów urlopów traktuje jak...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Do 10. lipca związki zawodowe powinny przekazać pracodawcy informację o liczbie swoich członków. Od tego zależą...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas