Bez dyskryminacji pracownika zdalnego

Nowe przepisy kładą nacisk na równe traktowanie osób pracujących w biurze i poza nim. Zdalna praca nie może być powodem np. odmowy przedłużenia umowy czy pominięcia przy przyznawaniu nagród.

Publikacja: 23.02.2023 02:00

Bez dyskryminacji pracownika zdalnego

Foto: Adobe Stock

Praca zdalna wykonywana jest poza zakładem pracy. W efekcie kontakt osoby pracującej w tej formie z pozostałymi pracownikami zostaje ograniczony do minimum, a często całkowicie wyeliminowany. By przeciwdziałać ryzyku działań pracodawcy mogących potęgować izolację zatrudnionego pracującego zdalnie, co w efekcie pogarszałoby jego sytuację w stosunku do pracowników „typowych”, na pracodawcy spoczywa obowiązek traktowania pracujących zdalnie w sposób analogiczny, jak osób zatrudnionych w biurze.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Szykujemy się do lata
Kadry i Płace
Więcej swobody w letnim grafiku – ruchomy rozkład czasu pracy
Kadry i Płace
Czy szef ma prawo zmusić pracownika do urlopu?
Kadry i Płace
Przed odwołaniem z urlopu lepiej przeliczyć koszty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Kadry i Płace
Organizacje związkowe muszą policzyć swoich członków