Reklama

Bez dyskryminacji pracownika zdalnego

Nowe przepisy kładą nacisk na równe traktowanie osób pracujących w biurze i poza nim. Zdalna praca nie może być powodem np. odmowy przedłużenia umowy czy pominięcia przy przyznawaniu nagród.

Publikacja: 23.02.2023 02:00

Bez dyskryminacji pracownika zdalnego

Foto: Adobe Stock

Praca zdalna wykonywana jest poza zakładem pracy. W efekcie kontakt osoby pracującej w tej formie z pozostałymi pracownikami zostaje ograniczony do minimum, a często całkowicie wyeliminowany. By przeciwdziałać ryzyku działań pracodawcy mogących potęgować izolację zatrudnionego pracującego zdalnie, co w efekcie pogarszałoby jego sytuację w stosunku do pracowników „typowych”, na pracodawcy spoczywa obowiązek traktowania pracujących zdalnie w sposób analogiczny, jak osób zatrudnionych w biurze.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama