Bez dyskryminacji pracownika zdalnego

Nowe przepisy kładą nacisk na równe traktowanie osób pracujących w biurze i poza nim. Zdalna praca nie może być powodem np. odmowy przedłużenia umowy czy pominięcia przy przyznawaniu nagród.

Publikacja: 23.02.2023 02:00

Bez dyskryminacji pracownika zdalnego

Foto: Adobe Stock

Praca zdalna wykonywana jest poza zakładem pracy. W efekcie kontakt osoby pracującej w tej formie z pozostałymi pracownikami zostaje ograniczony do minimum, a często całkowicie wyeliminowany. By przeciwdziałać ryzyku działań pracodawcy mogących potęgować izolację zatrudnionego pracującego zdalnie, co w efekcie pogarszałoby jego sytuację w stosunku do pracowników „typowych”, na pracodawcy spoczywa obowiązek traktowania pracujących zdalnie w sposób analogiczny, jak osób zatrudnionych w biurze.

Pozostało 92% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Koklusz, odra i covid milsze od szczepionki?
Kadry i Płace
Akta pracownicze. Czy i jak przejść z wersji papierowej na elektroniczną?
Kadry i Płace
PFRON: dopłaty do pensji niepełnosprawnych dopiero od stycznia 2025 r.
Kadry i Płace
Czy szef może zmusić pracownika do zaszczepienia się?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kadry i Płace
Sygnaliści. Co musi zawierać informacja zwrotna?