Bez dyskryminacji pracownika zdalnego

Nowe przepisy kładą nacisk na równe traktowanie osób pracujących w biurze i poza nim. Zdalna praca nie może być powodem np. odmowy przedłużenia umowy czy pominięcia przy przyznawaniu nagród.

Publikacja: 23.02.2023 02:00

Bez dyskryminacji pracownika zdalnego

Foto: Adobe Stock

Praca zdalna wykonywana jest poza zakładem pracy. W efekcie kontakt osoby pracującej w tej formie z pozostałymi pracownikami zostaje ograniczony do minimum, a często całkowicie wyeliminowany. By przeciwdziałać ryzyku działań pracodawcy mogących potęgować izolację zatrudnionego pracującego zdalnie, co w efekcie pogarszałoby jego sytuację w stosunku do pracowników „typowych”, na pracodawcy spoczywa obowiązek traktowania pracujących zdalnie w sposób analogiczny, jak osób zatrudnionych w biurze.

Pozostało 92% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Nierówność wynagrodzeń może zaboleć pracodawców
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity od Citibanku można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Kadry i Płace
Wakacje składkowe. Jak złożyć wniosek krok po kroku?
Kadry i Płace
Równość wynagrodzeń. Nowe obowiązki firm, nowe prawa pracowników
Kadry i Płace
Kiedy sąd uzna, że przyczynę wypowiedzenia wskazano nieprawidłowo?
Materiał Promocyjny
Sieć T-Mobile Polska nagrodzona przez użytkowników w prestiżowym rankingu
Kadry i Płace
Kiedy nie trzeba zwracać nienależnego zasiłku z ZUS?