Od 23 listopada br. podczas wideorozmowy z pracownikiem ZUS można porozmawiać z doradcą do spraw ulg i umorzeń. W połowie października ZUS uruchomił e-wizytę. To wideorozmowa z ekspertem ZUS, dzięki której można załatwić większość spraw bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu i kamerą. Z tej bezpiecznej formy kontaktu skorzystało już ponad 7,5 tys. klientów, a ich liczba systematycznie rośnie.
W ostatnich dniach codziennie e-wizytę umawiało po kilkaset osób. Podczas e-wizyt klienci zadawali pytania dotyczące przede wszystkim emerytur i rent (2375), zasiłków (2132) oraz kwestii związanych z prowadzeniem firmy, w tym także pomocy w ramach Tarczy Antykryzysowej (1912). Blisko tysiąc osób pytało o zasady i terminy wypłaty zasiłków. Od 23 listopada br. podczas e-wizyty z ekspertem ZUS można omówić również sprawy z zakresu ulg i umorzeń.
Doradca ds. ulg i umorzeń na podstawie informacji przedstawionych przez klienta wskazuje mu najdogodniejsze formy uregulowania zobowiązań. Może także zaproponować płatnikowi rozłożenie zadłużenia na raty, odroczenie terminu płatności czy zawieszenie postępowania egzekucyjnego. W każdej chwili można anulować termin e-wizyty. Wystarczy kliknąć w link „anuluj wizytę" w wiadomości e-mail otrzymanej z ZUS. Dzięki temu z wolnego terminu będzie mógł skorzystać ktoś inny.
Źródło: www.zus.pl