Pracownik zapłaci za szkalowanie szefa w sieci

Uchwała Sądu Najwyższego otwiera drogę do wytaczania powództw o zadośćuczynienie przez pracodawców, których wizerunek i dobre imię zostały nadszarpnięte przez pracowników, w szczególności przez bezpodstawne opinie w internecie.

Publikacja: 01.02.2024 02:00

Pracownik zapłaci za szkalowanie szefa w sieci

Foto: Adobe Stock

Osobom prawnym, którymi są również firmy będące równocześnie pracodawcami, przysługują dobra osobiste i prawo do ich ochrony. Ochrona tych dóbr ma zwykle kluczowe znaczenie w kontekście prowadzonej działalności gospodarczej. Naruszenia, często mające miejsce w przestrzeni cyfrowej, mogą wywierać znaczący wpływ na pozycję rynkową firmy, jej wizerunek, a tym samym na zaufanie klientów, partnerów biznesowych, ale także pracowników – obecnych i potencjalnych.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Przyzwolenie na pracę po godzinach
Kadry i Płace
Sobota przy biurku, niedziela z laptopem. Jak zrekompensować pracę w dni wolne?
Kadry i Płace
Jak oddać wolne za święto wypadające w sobotę?
Kadry i Płace
Kiedy ZUS może zakwestionować wysokość pensji pracownika?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Kadry i Płace
Jak rozpocząć współpracę z freelancerem?