Reklama
Rozwiń

Pracownik zapłaci za szkalowanie szefa w sieci

Uchwała Sądu Najwyższego otwiera drogę do wytaczania powództw o zadośćuczynienie przez pracodawców, których wizerunek i dobre imię zostały nadszarpnięte przez pracowników, w szczególności przez bezpodstawne opinie w internecie.

Publikacja: 01.02.2024 02:00

Pracownik zapłaci za szkalowanie szefa w sieci

Foto: Adobe Stock

Osobom prawnym, którymi są również firmy będące równocześnie pracodawcami, przysługują dobra osobiste i prawo do ich ochrony. Ochrona tych dóbr ma zwykle kluczowe znaczenie w kontekście prowadzonej działalności gospodarczej. Naruszenia, często mające miejsce w przestrzeni cyfrowej, mogą wywierać znaczący wpływ na pozycję rynkową firmy, jej wizerunek, a tym samym na zaufanie klientów, partnerów biznesowych, ale także pracowników – obecnych i potencjalnych.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Outsourcowanie pracowników spoza UE. Istotne, choć niezdefiniowane w przepisach
Kadry i Płace
Jeszcze w tym roku będą ważne zmiany w rekrutacji pracowników
Kadry i Płace
Czy urlop bezpłatny zawsze powoduje zawieszenie stosunku pracy?
Kadry i Płace
W trójkącie umów liczą się korzyści pracodawcy
Kadry i Płace
Od kiedy biegnie termin na dyscyplinarkę?