Pracownik zapłaci za szkalowanie szefa w sieci

Uchwała Sądu Najwyższego otwiera drogę do wytaczania powództw o zadośćuczynienie przez pracodawców, których wizerunek i dobre imię zostały nadszarpnięte przez pracowników, w szczególności przez bezpodstawne opinie w internecie.

Publikacja: 01.02.2024 02:00

Pracownik zapłaci za szkalowanie szefa w sieci

Foto: Adobe Stock

Osobom prawnym, którymi są również firmy będące równocześnie pracodawcami, przysługują dobra osobiste i prawo do ich ochrony. Ochrona tych dóbr ma zwykle kluczowe znaczenie w kontekście prowadzonej działalności gospodarczej. Naruszenia, często mające miejsce w przestrzeni cyfrowej, mogą wywierać znaczący wpływ na pozycję rynkową firmy, jej wizerunek, a tym samym na zaufanie klientów, partnerów biznesowych, ale także pracowników – obecnych i potencjalnych.

Pozostało 96% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Koklusz, odra i covid milsze od szczepionki?
Kadry i Płace
Akta pracownicze. Czy i jak przejść z wersji papierowej na elektroniczną?
Kadry i Płace
PFRON: dopłaty do pensji niepełnosprawnych dopiero od stycznia 2025 r.
Kadry i Płace
Czy szef może zmusić pracownika do zaszczepienia się?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kadry i Płace
Sygnaliści. Co musi zawierać informacja zwrotna?