Pracodawca może mieć poglądy

Miejsce pracy nie musi być wolne od inicjatyw czy wydarzeń wspierających określony światopogląd. Pracownik nie musi w nich uczestniczyć i ma prawo do krytyki, ale nie może przekraczać jej granic.

Publikacja: 25.04.2024 04:30

Pracodawca może mieć poglądy

Foto: Adobe Stock

Różnice czy konflikty światopoglądowe już wcześniej zaglądały w miejsca pracy, aby ostatnio zagościć w nich na stałe. Z pewnością jest to związane z coraz większym zaangażowaniem prywatnych firm w akcje społeczne, które siłą rzeczy nie muszą odpowiadać wszystkim pracownikom. Powstające na tym tle konflikty powoli stają się regułą, coraz częściej mając swój finał w sądzie.

Opublikowane niedawno uzasadnienie w głośnej sprawie Ikei to dobra okazja, aby przyjrzeć się temu, jakie prawa i obowiązki mają w tym zakresie pracownicy, a jakie pracodawcy. Na wstępie odpowiedzmy jednak na kilka podstawowych pytań.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Mobbing doczeka się nowej definicji
Kadry i Płace
Mały ZUS plus nadal z problemami? Uwaga, można stracić ulgi w składkach
Kadry i Płace
Będzie nowa definicja mobbingu. Zniknie lista przesłanek do udownienia "nękania"
Kadry i Płace
Powierzenie mienia. Jakie błędy popełniają pracodawcy?
Kadry i Płace
Czy płatne zwolnienia od pracy zwiększają wysokość „trzynastki”?