Reklama
Rozwiń

Wdrożenie systemu zgłoszeń wewnętrznych powinno być kompleksowe

Przedsiębiorca może wykorzystać nowe obowiązki jako szansę na udoskonalenie systemu kontroli wewnętrznej. W tym celu powinien regulacje whistleblowing’owe w rozumieniu niedawno przyjętej ustawy o ochronie sygnalistów wkomponować w firmowe DNA.

Publikacja: 04.07.2024 04:30

Wdrożenie systemu zgłoszeń wewnętrznych powinno być kompleksowe

Foto: Adobe Stock

Przyjęcie procedury zgłoszeń wewnętrznych, ustanowienie kanałów zgłoszeń oraz wiążące się z tym przeszkolenie personelu (względnie outsourcing procesu przyjmowania zgłoszeń) jest ustawowym minimum dla przedsiębiorstw zobowiązanych w rozumieniu niedawno przyjętej ustawy o ochronie sygnalistów. Projektując zakładowy system zgłaszania nieprawidłowości warto jednak dokonać przeglądu także innych polityk i regulacji, a nawet zwyczajów. Pozwoli to na wykreowanie nieoczywistych synergii w ramach organizacji.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wyjazd wyjazdowi nierówny
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Kadry i Płace
O czym należy pamiętać, zatrudniając młodocianych w wakacje?
Kadry i Płace
Jakie są korzyści z ugody z pracownikiem, który wyrządził firmie szkodę?
Kadry i Płace
Urlop u nowego szefa nie zawsze z czystą kartą
Kadry i Płace
Pracownik w trasie – kto za co płaci? Kiedy trzeba odprowadzić składki?