Wdrożenie systemu zgłoszeń wewnętrznych powinno być kompleksowe

Przedsiębiorca może wykorzystać nowe obowiązki jako szansę na udoskonalenie systemu kontroli wewnętrznej. W tym celu powinien regulacje whistleblowing’owe w rozumieniu niedawno przyjętej ustawy o ochronie sygnalistów wkomponować w firmowe DNA.

Publikacja: 04.07.2024 04:30

Wdrożenie systemu zgłoszeń wewnętrznych powinno być kompleksowe

Foto: Adobe Stock

Przyjęcie procedury zgłoszeń wewnętrznych, ustanowienie kanałów zgłoszeń oraz wiążące się z tym przeszkolenie personelu (względnie outsourcing procesu przyjmowania zgłoszeń) jest ustawowym minimum dla przedsiębiorstw zobowiązanych w rozumieniu niedawno przyjętej ustawy o ochronie sygnalistów. Projektując zakładowy system zgłaszania nieprawidłowości warto jednak dokonać przeglądu także innych polityk i regulacji, a nawet zwyczajów. Pozwoli to na wykreowanie nieoczywistych synergii w ramach organizacji.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wolność czy ukryte nadgodziny?
Kadry i Płace
Czy zadaniowy czas pracy wyklucza wynagrodzenie za nadgodziny
Kadry i Płace
Czterodniowy tydzień pracy? Mniej pracy, ta sama płaca
Kadry i Płace
Czas pracy na umowie zlecenia – elastyczność czy ryzyko
Kadry i Płace
Jak rozliczyć się ze świadczeń po zmarłym pracowniku