Reklama
Rozwiń

Wdrożenie systemu zgłoszeń wewnętrznych powinno być kompleksowe

Przedsiębiorca może wykorzystać nowe obowiązki jako szansę na udoskonalenie systemu kontroli wewnętrznej. W tym celu powinien regulacje whistleblowing’owe w rozumieniu niedawno przyjętej ustawy o ochronie sygnalistów wkomponować w firmowe DNA.

Publikacja: 04.07.2024 04:30

Wdrożenie systemu zgłoszeń wewnętrznych powinno być kompleksowe

Foto: Adobe Stock

Przyjęcie procedury zgłoszeń wewnętrznych, ustanowienie kanałów zgłoszeń oraz wiążące się z tym przeszkolenie personelu (względnie outsourcing procesu przyjmowania zgłoszeń) jest ustawowym minimum dla przedsiębiorstw zobowiązanych w rozumieniu niedawno przyjętej ustawy o ochronie sygnalistów. Projektując zakładowy system zgłaszania nieprawidłowości warto jednak dokonać przeglądu także innych polityk i regulacji, a nawet zwyczajów. Pozwoli to na wykreowanie nieoczywistych synergii w ramach organizacji.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Kadry i Płace
Outsourcowanie pracowników spoza UE. Istotne, choć niezdefiniowane w przepisach
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Kadry i Płace
Jeszcze w tym roku będą ważne zmiany w rekrutacji pracowników
Kadry i Płace
Czy urlop bezpłatny zawsze powoduje zawieszenie stosunku pracy?
Kadry i Płace
W trójkącie umów liczą się korzyści pracodawcy
Kadry i Płace
Od kiedy biegnie termin na dyscyplinarkę?