Reklama

Rezygnacja z PPK. Czy uczestnik może wrócić do gromadzenia środków?

Po złożeniu deklaracji o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK, uczestnik PPK może zmienić zdanie i złożyć wniosek o dokonywanie wpłat do programu. Wniosek jest skuteczny od momentu złożenia go pracodawcy.

Publikacja: 12.09.2024 04:30

Rezygnacja z PPK. Czy uczestnik może wrócić do gromadzenia środków?

Foto: Adobe Stock

Gromadzenie środków w PPK jest uprawnieniem, a nie obowiązkiem pracownika. Nawet od razu po rozpoczęciu zatrudnienia u danego pracodawcy może on złożyć pracodawcy deklarację o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK, co spowoduje, że nie stanie się uczestnikiem PPK.

Jeżeli pracownik złoży deklarację o rezygnacji po „zapisaniu” go do PPK, pracodawca zaprzestaje obliczania, pobierania i dokonywania wpłat do PPK za tę osobę. Jednak po złożeniu deklaracji o rezygnacji uczestnik PPK może zmienić zdanie i złożyć pracodawcy wniosek o dokonywanie wpłat do PPK. Spowoduje to, że już od pierwszego wynagrodzenia wypłaconego mu po złożeniu tego wniosku pracodawca obliczy i pobierze wpłaty do PPK. Poniżej odpowiadamy na pytania dotyczące tych zagadnień.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama