Akta pracownicze. Czy i jak przejść z wersji papierowej na elektroniczną?

Część firm z południowych regionów Polski utraciła wskutek wrześniowej powodzi dokumentację pracowniczą. Zabezpieczeniem na takie okoliczności może być elektronizacja akt osobowych. Jak ją przeprowadzić?

Publikacja: 21.11.2024 05:50

Akta pracownicze. Czy i jak przejść z wersji papierowej na elektroniczną?

Foto: Adobe Stock

Jednym z istotniejszych obowiązków ciążących na pracodawcach jest prowadzenie dokumentacji pracowniczej w sposób, który gwarantuje jej dostępność, kompletność i poufność. Co więcej, każdy pracodawca zobligowany jest do utrzymywania dokumentacji w warunkach, które zabezpieczają ją przed uszkodzeniem lub zniszczeniem. Niedotrzymanie tego obowiązku i dopatrzenie się nieprawidłowości przez Państwową Inspekcję Pracy może skutkować nałożeniem na pracodawcę mandatu w wysokości od 1000 zł do 30 000 zł. Dlatego też w sytuacji utracenia dokumentacji pracowniczej pracodawca zmuszony jest do jej odtworzenia. Przed taką koniecznością stanęło wiele firm zlokalizowanych w południowych regionach naszego kraju, które we wrześniu 2024 r. dotknęła klęska w postaci powodzi.

Pozostało 88% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Koklusz i odra milsze od szczepionki?
Kadry i Płace
PFRON. Od kiedy wyższe dopłaty do pensji niepełnosprawnych?
Kadry i Płace
Czy szef może zmusić pracownika do zaszczepienia się?
Kadry i Płace
Sygnaliści. Co musi zawierać informacja zwrotna?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kadry i Płace
Czy urlop ojcowski przysługuje od pierwszego dnia zatrudnienia?