Akta pracownicze. Czy i jak przejść z wersji papierowej na elektroniczną?

Część firm z południowych regionów Polski utraciła wskutek wrześniowej powodzi dokumentację pracowniczą. Zabezpieczeniem na takie okoliczności może być elektronizacja akt osobowych. Jak ją przeprowadzić?

Publikacja: 21.11.2024 05:50

Akta pracownicze. Czy i jak przejść z wersji papierowej na elektroniczną?

Foto: Adobe Stock

Jednym z istotniejszych obowiązków ciążących na pracodawcach jest prowadzenie dokumentacji pracowniczej w sposób, który gwarantuje jej dostępność, kompletność i poufność. Co więcej, każdy pracodawca zobligowany jest do utrzymywania dokumentacji w warunkach, które zabezpieczają ją przed uszkodzeniem lub zniszczeniem. Niedotrzymanie tego obowiązku i dopatrzenie się nieprawidłowości przez Państwową Inspekcję Pracy może skutkować nałożeniem na pracodawcę mandatu w wysokości od 1000 zł do 30 000 zł. Dlatego też w sytuacji utracenia dokumentacji pracowniczej pracodawca zmuszony jest do jej odtworzenia. Przed taką koniecznością stanęło wiele firm zlokalizowanych w południowych regionach naszego kraju, które we wrześniu 2024 r. dotknęła klęska w postaci powodzi.

Pozostało 88% artykułu

BLACK WEEKS

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Romans w pracy, czyli groźne firmowe telenowele z miłosnym wątkiem
Kadry i Płace
Martwy poród. Nadal trudno o urlop macierzyński
Kadry i Płace
Kiedy ZUS uzna, że strony zawarły umowę o pracę dla pozoru?
Kadry i Płace
Czy jest jeden „okres zimowy” w zakresie bhp?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Kadry i Płace
Współpraca sygnalistów ze związkami zawodowymi?
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska