Reklama

Powierzenie mienia. Jakie błędy popełniają pracodawcy?

W sprawie o odszkodowanie za mienie powierzone pracownik może kwestionować ważność umowy o odpowiedzialności materialnej, prawidłowość powierzenia mu mienia czy rzetelność inwentaryzacji. Jak uniknąć popełnianych błędów i nie ryzykować przegranej w sądzie?

Publikacja: 09.01.2025 05:30

Powierzenie mienia. Jakie błędy popełniają pracodawcy?

Foto: Adobe Stock

W poprzednim numerze tygodnika w artykule: „Proces odszkodowawczy. Dowodzi pracownik czy szef?” wyjaśniliśmy reguły określające zasady dowodzenia w procesach przeciwko pracownikom o zapłatę odszkodowania za szkodę wyrządzoną pracodawcy na zasadach ogólnych (art. 116 k.p.). W postępowaniach tych to na pracodawcy spoczywają praktycznie wszystkie obowiązki dowodowe. W znacznie lepszej sytuacji znajdują się natomiast pracodawcy pozywający pracowników, którym powierzono mienie w trybie art. 124 kodeksu pracy, o ile zadbali, by powierzenie mienia nastąpiło w sposób zgodny z przepisami, a dokumentacja była prowadzona prawidłowo.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wolny czy niewolny
Kadry i Płace
Masowe zwolnienia pod szczególną ochroną
Kadry i Płace
Zgon pracownika w drugim miesiącu po urlopie bezpłatnym – jak ustalić wysokość odprawy?
Kadry i Płace
Nie tak łatwo zawrzeć porozumienie zmieniające
Kadry i Płace
Jak zapewnić ciągłość pracy, nie narażając się na dodatkowe koszty?
Reklama
Reklama
Reklama