Reklama

Pracodawca zapłaci za niezapisanie pracownika do PPK w terminie

Osoba zatrudniona, która nie ma jeszcze 55 lat, nie musi podejmować żadnych działań, aby pracodawca „zapisał” ją do PPK. Wystarczy, że ma wymagany do tego okres zatrudnienia. Jak obliczyć termin na „zapisanie” do PPK? Jakie konsekwencje grożą za niewykonanie tego obowiązku w terminie?

Publikacja: 30.01.2025 04:40

Pracodawca zapłaci za niezapisanie pracownika do PPK w terminie

Foto: Adobe Stock

Uczestnikami PPK mogą zostać wyłącznie „osoby zatrudnione” w rozumieniu ustawy o PPK – np. pracownicy (z wyjątkiem m.in. młodocianych) czy zleceniobiorcy, podlegający z tytułu tego zlecenia obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym. Podmiot zatrudniający „zapisuje” osobę zatrudnioną do PPK (czyli zawiera – w jej imieniu i na jej rzecz – umowę o prowadzenie PPK) nie wcześniej niż po upływie 14 dni zatrudnienia i nie później niż do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym upłynęły 3 miesiące (90 dni) zatrudnienia, chyba że osoba zatrudniona zadeklaruje przed upływem tego terminu niedokonywanie wpłat do PPK albo przestanie być w stosunku do tego podmiotu osobą zatrudnioną.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama