Aktualizacja: 12.05.2021 15:43 Publikacja: 12.05.2021 17:15
Foto: Adobe Stock
- Czy pracodawca ponosi koszty spowodowane odwołaniem pracownika z urlopu? Chodzi o rezerwacje hotelowe i koszty biletów lotniczych – pyta czytelnik.
Zgodnie z art. 167 § 2 kodeksu pracy pracodawca ma obowiązek pokryć koszty poniesione przez pracownika w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu. Przepisy nie precyzją jednak, które wydatki pracownika zawierają się w powyższym obowiązku. Tym samym pracodawcy powinni indywidualnie rozpatrywać każdy przypadek i podejmować decyzje w zależności od konkretnych okoliczności dotyczących urlopu danej osoby. Należy jednak pamiętać, iż zwracane wydatki muszą pozostawać w bezpośrednim związku z odwołaniem pracownika z urlopu wypoczynkowego.
Granica między tym, co stanowi wykonywanie zwykłych obowiązków pracowniczych a podróżą służbową, bywa płynna.
Uczniowie w wakacje mogą pracować. Należy jednak pamiętać o specjalnych wymogach związanych z zatrudnieniem osób...
Gdy pracownik wyrządził szkodę swemu pracodawcy, nie zawsze konieczne jest dochodzenie zapłaty odszkodowania prz...
Zmiany formy organizacyjnej pracodawców, przejęcia i łączenia spółek skutkują tym, że pracownik może mieć możliw...
Tylko podróż służbowa spełniająca warunki z kodeksu pracy pozwala na wypłatę diet oraz zwrotu kosztów z zastosow...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas