Aktualizacja: 12.05.2021 15:43 Publikacja: 12.05.2021 17:15
Foto: Adobe Stock
- Czy pracodawca ponosi koszty spowodowane odwołaniem pracownika z urlopu? Chodzi o rezerwacje hotelowe i koszty biletów lotniczych – pyta czytelnik.
Zgodnie z art. 167 § 2 kodeksu pracy pracodawca ma obowiązek pokryć koszty poniesione przez pracownika w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu. Przepisy nie precyzją jednak, które wydatki pracownika zawierają się w powyższym obowiązku. Tym samym pracodawcy powinni indywidualnie rozpatrywać każdy przypadek i podejmować decyzje w zależności od konkretnych okoliczności dotyczących urlopu danej osoby. Należy jednak pamiętać, iż zwracane wydatki muszą pozostawać w bezpośrednim związku z odwołaniem pracownika z urlopu wypoczynkowego.
W państwie, w którym związek zawodowy odmienił bieg historii, etos związkowca powinien być silny. Niestety opini...
Działalność związkowa nie może służyć ochronie przed zwolnieniem niekompetentnego pracownika, finansowaniu drogi...
Przez pierwsze dwa lata od uzyskania wpisu do rejestru, agencje zatrudnienia nie będą mogły kierować do pracy cu...
Świadczenie urlopowe może być obligatoryjne, a wczasy pod gruszą są świadczeniem dobrowolnym i uznaniowym, opart...
W sporach z firmami pracownicy odwołują się nie tylko do kodeksu pracy, ale też do przepisów rozporządzenia o oc...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas