Czy pracodawca ponosi koszty spowodowane odwołaniem pracownika z urlopu

Pracodawca ma obowiązek pokryć koszty, które pracownik poniósł w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu wypoczynkowego.

Publikacja: 12.05.2021 17:15

Czy pracodawca ponosi koszty spowodowane odwołaniem pracownika z urlopu

Foto: Adobe Stock

- Czy pracodawca ponosi koszty spowodowane odwołaniem pracownika z urlopu? Chodzi o rezerwacje hotelowe i koszty biletów lotniczych – pyta czytelnik.

Zgodnie z art. 167 § 2 kodeksu pracy pracodawca ma obowiązek pokryć koszty poniesione przez pracownika w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu. Przepisy nie precyzją jednak, które wydatki pracownika zawierają się w powyższym obowiązku. Tym samym pracodawcy powinni indywidualnie rozpatrywać każdy przypadek i podejmować decyzje w zależności od konkretnych okoliczności dotyczących urlopu danej osoby. Należy jednak pamiętać, iż zwracane wydatki muszą pozostawać w bezpośrednim związku z odwołaniem pracownika z urlopu wypoczynkowego.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wyjazd wyjazdowi nierówny
Kadry i Płace
O czym należy pamiętać, zatrudniając młodocianych w wakacje?
Kadry i Płace
Jakie są korzyści z ugody z pracownikiem, który wyrządził firmie szkodę?
Kadry i Płace
Urlop u nowego szefa nie zawsze z czystą kartą
Kadry i Płace
Pracownik w trasie – kto za co płaci? Kiedy trzeba odprowadzić składki?
Reklama
Reklama