Aktualizacja: 10.03.2021 12:11 Publikacja: 10.03.2021 16:30
Foto: Adobe Stock
Compliance najczęściej rozumiane jest jako działanie zgodne z normami prawnymi – zarówno prawa powszechnie obowiązującego, jak i normami wewnętrznymi oraz innymi standardami (np. normami ISO) bądź dobrymi praktykami, które chce respektować dany podmiot (np. Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW). Skoro zaś compliance odnosi się do funkcjonowania całego podmiotu, oznacza to, że stanowi jednocześnie wyzwanie dla całego zespołu danej organizacji.
Mimo że zagadnienie jest stosunkowo świeżą instytucją na gruncie prawnym, warto rozprawić się z narosłymi wokół niej mitami.
Niezgodne z przepisami zatrudnianie obcokrajowców może słono kosztować, zwłaszcza gdy pracodawca działa z premed...
Z początkiem czerwca weszły w życie ważne zmiany dotyczące pracy obcokrajowców. Co pracodawca musi sprawdzić, że...
Przy ocenie, czy doszło do mobbingu trzeba będzie kierować się okolicznościami konkretnego przypadku, a nie subi...
Czy wypalenie zawodowe to choroba, na którą można dostać zwolnienie lekarskie? Jak je rozpoznać?
Zaległy urlop wypoczynkowy nie przepada z końcem roku, ale należy go wykorzystać do 30 września następnego roku,...
Skorzystanie przez pracodawcę z odroczenia terminu płatności składek ZUS, na które pracodawca uzyskał dofinansow...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas