Reklama

Wyzwania i przyszłość pracy zdalnej

Doświadczenia płynące z ostatnich miesięcy pracy zdalnej przyniosły wiele cennych wniosków, ale i wyzwań związanych z organizacją codziennej pracy w firmach. Wśród najważniejszych można wymienić kwestie komunikacji, motywacji pracowników, ergonomii pracy, czy też zaplanowania odpowiedniego, zgodnego z potrzebami pracowników modelu pracy po pandemii, gdy w pełni otworzy się opcja powrotu do biur.

Aktualizacja: 07.02.2021 09:53 Publikacja: 07.02.2021 00:01

Praca zdalna

Praca zdalna

Foto: AdobeStock

Z badania "Przyszłość pracy: od pracy zdalnej do hybrydowej", przeprowadzonego przez Instytut Badawczy firmy Capgemini (https://www.capgemini.com/no-no/news/report-the-future-of-work-from-remote-to-hybrid/) wynika, że zdalna organizacja pracy, będąca wynikiem wybuchu pandemii, zwiększyła produktywność pracowników w przebadanych firmach aż o 63 proc. (w III kwartale 2020 r.), a także przyniosła w tym samym okresie oszczędności sięgające 24 proc. Ten sam raport z badania prezentuje też prognozy, zgodnie z którymi aż 75 proc. organizacji liczy na to, że ok. 1/3 pracowników pozostanie kadrą zdalną, a 3 na 10 firm spodziewa się, że na zdalny model przejdzie aż 70 proc. załogi.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: W uznaniu za pracę - co zrobić, by pracownikom chciało się pracować?
Kadry i Płace
E-papierosy w pracy zabronione. Grozi nawet dyscyplinarka. A woreczki i snusy?
Kadry i Płace
Długie badanie przewinienia uniemożliwi zwolnienie dyscyplinarne pracownika – ważny wyrok SN
Kadry i Płace
Jak okresowo powierzyć pracownikowi inną pracę?
Kadry i Płace
Wynagradzanie oparte na wynikach - sposób na motywowanie pracowników
Reklama
Reklama
Reklama