Aktualizacja: 05.08.2020 13:16 Publikacja: 05.08.2020 17:30
Foto: AdobeStock
- Pracujemy od poniedziałku do piątku. Pracownik musiał przyjść do pracy w wolną sobotę na trzy godziny. Osoba ta pracuje w systemie równoważnym, ma planowaną pracę od 4 do 10 godzin dziennie. Czy za pracę w sobotę koniecznie trzeba mu udzielić wolnego w dniu, w którym ma zaplanowane osiem godzin pracy? – pyta czytelniczka.
Nie. Za pracę w tym dniu pracownik powinien otrzymać dzień wolny od pracy, najlepiej – ale niekoniecznie – w dniu, w którym ma zaplanowaną co najmniej taką samą liczbę godzin, jaką przepracował w sobotę.
Granica między tym, co stanowi wykonywanie zwykłych obowiązków pracowniczych a podróżą służbową, bywa płynna.
Wbrew zapowiedziom ws. zmian w zatrudnianiu pracowników, pracodawcy nie będą musieli podawać informacji o wynagr...
Urlopy bezpłatne powodują zawieszenie stosunku pracy w obszarze obowiązków pracowniczych, jednak nie następuje t...
Zakres obowiązków i miejsce wykonywania pracy przy rozszerzeniu stosunku pracy mogą się różnić - orzekł Sąd Najw...
Bieg miesięcznego terminu rozpoczyna się dopiero od chwili, w której pracodawca uzyskał wiarygodne informacje, u...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas