Kiedy pracodawca może wprowadzić system równoważnego czasu pracy

Pracodawcy nie zawsze wykorzystują możliwość dopasowania czasu pracy do rodzaju wykonywanej pracy i potrzeb firmy. Na to zaś może pozwolić system równoważny.

Publikacja: 06.11.2019 17:00

Kiedy pracodawca może wprowadzić system równoważnego czasu pracy

Foto: Adobe Stock

Co do zasady czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i 40 godzin tygodniowo w przeciętnym pięciodniowym tygodniu pracy. Jednak w art. 135 kodeksu pracy ustawodawca dopuścił odstępstwo od tej reguły. Dobowy wymiar czasu pracy można przedłużyć do 12 godzin w równoważnym systemie czasu pracy. Trzeba go jednak zrekompensować krótszym dobowym wymiarem czasu pracy w innych dniach lub dniami wolnymi od pracy.

Obiektywne powody

Pozostało 92% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Koklusz, odra i covid milsze od szczepionki?
Kadry i Płace
Akta pracownicze. Czy i jak przejść z wersji papierowej na elektroniczną?
Kadry i Płace
PFRON: dopłaty do pensji niepełnosprawnych dopiero od stycznia 2025 r.
Kadry i Płace
Czy szef może zmusić pracownika do zaszczepienia się?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kadry i Płace
Sygnaliści. Co musi zawierać informacja zwrotna?