Robot nie poprosi o podwyżkę

Dla 64 proc. przedsiębiorstw bariera rozwoju w postaci rosnących kosztów zatrudnienia pracowników ma duże lub bardzo duże znaczenie - wynika z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Publikacja: 16.02.2022 12:00

Bot obsłuży większą liczbę zadań w krótszym czasie, a jego koszt wdrożenia jest jednorazowy.

Bot obsłuży większą liczbę zadań w krótszym czasie, a jego koszt wdrożenia jest jednorazowy.

Foto: tippapatt

Najbardziej narzeka na nią branża usług (70 proc.), ale handel i produkcja, które mocniej się automatyzują, rosnących kosztów pracy obawiają się mniej. - Firmy z sektora produkcji i handlu, gdzie można zautomatyzować najistotniejsze z punktu widzenia ich biznesu procesy, mogą dzięki botom nie tylko oszczędzić, ale wręcz zarobić więcej. Bot obsłuży większą liczbę zadań w krótszym czasie, a jego koszt wdrożenia jest jednorazowy. Firmy, które decydują się na roboty, wygrywają ze stale rosnącymi kosztami wynagrodzeń pracowników - komentuje Mariusz Gołębiewski, wiceprezes Abile Consulting. I wskazuje, że roboty nie prosi o podwyżkę, z kolei mniejsza automatyzacja może oznaczać większe koszty.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama