Robot nie poprosi o podwyżkę

Dla 64 proc. przedsiębiorstw bariera rozwoju w postaci rosnących kosztów zatrudnienia pracowników ma duże lub bardzo duże znaczenie - wynika z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Publikacja: 16.02.2022 12:00

Bot obsłuży większą liczbę zadań w krótszym czasie, a jego koszt wdrożenia jest jednorazowy.

Bot obsłuży większą liczbę zadań w krótszym czasie, a jego koszt wdrożenia jest jednorazowy.

Foto: tippapatt

Najbardziej narzeka na nią branża usług (70 proc.), ale handel i produkcja, które mocniej się automatyzują, rosnących kosztów pracy obawiają się mniej. - Firmy z sektora produkcji i handlu, gdzie można zautomatyzować najistotniejsze z punktu widzenia ich biznesu procesy, mogą dzięki botom nie tylko oszczędzić, ale wręcz zarobić więcej. Bot obsłuży większą liczbę zadań w krótszym czasie, a jego koszt wdrożenia jest jednorazowy. Firmy, które decydują się na roboty, wygrywają ze stale rosnącymi kosztami wynagrodzeń pracowników - komentuje Mariusz Gołębiewski, wiceprezes Abile Consulting. I wskazuje, że roboty nie prosi o podwyżkę, z kolei mniejsza automatyzacja może oznaczać większe koszty.

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką