Robot nie poprosi o podwyżkę

Dla 64 proc. przedsiębiorstw bariera rozwoju w postaci rosnących kosztów zatrudnienia pracowników ma duże lub bardzo duże znaczenie - wynika z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Publikacja: 16.02.2022 12:00

Bot obsłuży większą liczbę zadań w krótszym czasie, a jego koszt wdrożenia jest jednorazowy.

Bot obsłuży większą liczbę zadań w krótszym czasie, a jego koszt wdrożenia jest jednorazowy.

Foto: tippapatt

Najbardziej narzeka na nią branża usług (70 proc.), ale handel i produkcja, które mocniej się automatyzują, rosnących kosztów pracy obawiają się mniej. - Firmy z sektora produkcji i handlu, gdzie można zautomatyzować najistotniejsze z punktu widzenia ich biznesu procesy, mogą dzięki botom nie tylko oszczędzić, ale wręcz zarobić więcej. Bot obsłuży większą liczbę zadań w krótszym czasie, a jego koszt wdrożenia jest jednorazowy. Firmy, które decydują się na roboty, wygrywają ze stale rosnącymi kosztami wynagrodzeń pracowników - komentuje Mariusz Gołębiewski, wiceprezes Abile Consulting. I wskazuje, że roboty nie prosi o podwyżkę, z kolei mniejsza automatyzacja może oznaczać większe koszty.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki