Reklama
Rozwiń
Reklama

Drogi zajączek wielkanocny w tym roku. Dlaczego żywność drożeje szybciej niż reszta

- W marcu inflacja cen żywności wyniosła 6,7 proc, to jest nadal dość silny wzrost, szczególnie, że cel inflacyjny to 2,5 proc. – mówi Jakub Olipra, starszy ekonomista w banku Credit Agricole, w rozmowie o cenach żywności przed Wielkanocą – w programie Magazyn o Biznesie.

Publikacja: 04.04.2025 14:00

Jakub Olipra, starszy ekonomista Credit Agricole

Jakub Olipra, starszy ekonomista Credit Agricole

Foto: tvrp.pl

Gościem programu „Magazyn o Biznesie” był Jakub Olipra, staszy ekonomista banku Credit Agricole, w rozmowie z red. Aleksandrą Ptak-Iglewską analizował wzrost cen żywności, które nadal rosną „nieco powyżej tej dynamiki, którą konsumenci woleliby widzieć na półkach”.

Dlaczego  żywność drożeje szybciej niż pozostałe towary? – Żywność na ogół drożeje szybciej i wahania cen żywności są większe, bo na ich ceny wpływają czynniki globalne. Cena nawet lokalnych produktów zależy od wydarzeń w Nowej Zelandii, Chinach czy Ameryce Południowej. Przez to, że mamy wiele różnych czynników o globalnym charakterze, to sprawia, że ceny żywności są zmienne i obserwujemy dużą dynamikę cen.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Magazyn o biznesie
Czy sztuczna inteligencja może być bańką?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Magazyn o biznesie
USA-Chiny: to tylko chwilowe zawieszenie broni
Magazyn o biznesie
Tracz: ucieczka biznesu norek na Ukrainę to mity
Magazyn o biznesie
Silna korekta na złocie. Co się dzieje na rynku złota?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Magazyn o biznesie
Sukcesy i porażki gospodarcze koalicji rządzącej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama