Reklama

Usługa publiczna w kolejowym przewozie towarów

Wprowadzenie w kolejowym transporcie towarów zasad „dozwolonej pomocy publicznej” w trakcie realizacji procesu przewozowego może ustabilizować rynek w czasach dekoniunktury, której skutki odczuwane są obecnie.

Publikacja: 04.11.2024 09:58

Usługa publiczna w kolejowym przewozie towarów

Foto: Adobe Stock

Transport kolejowy jest tym rodzajem transportu, który wydaje się najbardziej kosztochłonny, biorąc pod uwagę koszt budowy parku taborowego, kosztów eksploatacji, napraw czy wysoko zawieszonej poprzeczki wymogów bezpieczeństwa. Jednak konieczność spełniania tych wymogów buduje w pewnym stopniu również atrakcyjność kolei. Zaliczamy do nich przede wszystkim zdolność do przewożenia dużych wolumenów przesyłek towarowych na długich trasach, a także niższy jednostkowy koszt przewozu notowany szczególnie na długich odcinkach. Znaną, a zwłaszcza w ostatnim czasie coraz ważniejszą cechą jest również najmniejsza środowiskowa szkodliwość kolei spośród innych sposobów przewożenia towarów.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Nawigator prawny Poradnik
Transparentność płac: wyzwanie komunikacyjne dla menedżerów i HR
Nawigator prawny Poradnik
Rynek outsourcingu pod ścisłym nadzorem. Co grozi firmom w 2025 roku?
Nawigator prawny Poradnik
Czy mandat za parkowanie na prywatnym parkingu zawsze zobowiązuje cię do zapłaty?
Nawigator prawny Poradnik
Czym mogą być działania sanacyjne?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Nawigator prawny Poradnik
Zabezpieczenie kosztów utrzymania rodziny w długotrwałym postępowaniu rozwodowym
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama