Jak polskie firmy mogą sprzedać nadwyżki żywności

Ministerstwo Rolnictwa proponuje małym, średnim, ale i dużym przedsiębiorstwom dwa proste narzędzia wsparcia handlu na poziomie krajowym i zagranicznym.

Publikacja: 09.04.2020 00:19

Jak polskie firmy mogą sprzedać nadwyżki żywności

Foto: Polska jest eksporterem żywności, ale w czasach pandemii koronawirusa coraz trudniej sprzedaż nadwyżkę. Źródło: Adobe Stock

Epidemia koronawirusa uderzyła w polskich producentów żywności oraz produktów rolnych. Łańcuchy dostaw zostały mocno nadszarpnięte, a w niektórych przypadkach nawet zerwane. Pomimo to rodzime przedsiębiorstwa wciąż produkują i rośnie nadwyżka, którą coraz trudniej sprzedać na rynku krajowym i zagranicznym. Ministerstwo rolnictwa opracowało dwa proste rozwiązania mające to umożliwić.

Proeksportowe narzędzie

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Nowe Rynki
Współpraca polsko-ukraińska przy odbudowie Ukrainy ma zyskać szersze ramy i nabrać rozpędu
Nowe Rynki
Wymiana handlowa z USA rośnie, ale ryzyko braku zapłaty przez firmy z USA też
Nowe Rynki
Jest szansa na eksport polskiej wołowiny do Chin
Nowe Rynki
Pierwsze forum rektorów uczelni Polski i Uzbekistanu, czyli od nauki po biznes
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Nowe Rynki
Ułatwienie dla podróżujących drogą lotniczą z Polski do Wielkiej Brytanii