Reklama

Zegarek w kosztach firmy? Tak, jeśli jest do mierzenia czasu, a nie budowania prestiżu

Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zegarek służący mu do załatwiania służbowych spraw. Ale skarbówka zakwestionuje zakupy, jeśli czasomierz ma budować prestiż właściciela firmy.

Publikacja: 26.08.2025 05:01

Zegarek w kosztach firmy? Tak, jeśli jest do mierzenia czasu, a nie budowania prestiżu

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie kryteria decydują o uznaniu zegarka jako kosztu uzyskania przychodów przez skarbówkę?
  • Dlaczego prestiż i wizerunek właściciela firmy mogą wpłynąć na decyzję fiskusa dotyczącą zegarka?
  • Które aspekty zawodowe są kluczowe dla rozliczenia zakupu zegarka jako kosztu działalności?
  • Kiedy zakup zegarka jest związany z funkcjami praktycznymi w biznesie?
  • W jakich sytuacjach skarbówka pozwoli rozliczyć w firmowych kosztach wydatek na zakup smartwatcha?
Pozostało jeszcze 91% artykułu

Zegarek jest potrzebny do mierzenia czasu spotkań z klientami i do szybkiego reagowania na ich potrzeby. Te argumenty przekonują fiskusa. Ale jeśli przedsiębiorca przyzna się, że zegarek podnosi jego prestiż, skarbówka wyrzuca wydatki z podatkowych kosztów.

Negatywna interpretacja o zegarku dla informatyka

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
PIT
Rząd porządkuje podatki i podwyższa akcyzę na alkohole
PIT
Czy od stakingu kryptowalut należny jest PIT
PIT
Jak rozliczyć składkę zdrowotną od środków trwałych? Niektórzy mają wybór
PIT
Spółka komandytowa nie pobiera zaliczek na PIT
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
PIT
Wypłaty z fundacji rodzinnej dla rodzeństwa fundatorów bez PIT
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama