- Spółka (podatnik VAT czynny) świadczy usługi organizacji wyjazdów krajowych i zagranicznych oraz posiada uprawnienia biura podróży Spółka zawarła z kontrahentem umowę, na mocy której organizuje wyjazdy za granicę. Są to wyjazdy szkoleniowe (np. seminaria), konferencje lub targi branżowe. Uczestnikami wyjazdów są pracownicy kontrahenta. W ramach usługi organizacji wyjazdu spółka: kupuje bilety lotnicze albo autokarowe; kwateruje uczestników w hotelu na czas trwania wyjazdu; zapewnienia im wyżywienie; wynajmuje sale szkoleniowe wraz z niezbędnym sprzętem (spółka nie zajmuje się organizacją szkolenia od strony merytorycznej); nabywa dla uczestników wyjazdu bilety wstępu na targi branżowe, konferencje, sympozja (spółka nie jest organizatorem tych targów, konferencji i sympozjów); organizuje czas wolny uczestników (np. zwiedzanie miasta czy wyjście na koncert, itp.) oraz wykupuje ubezpieczenie dla każdego z uczestników wyjazdu. Usługa świadczona przez spółkę ma charakter kompleksowy i składają się na nią poszczególne czynności. W celu realizacji organizacji wyjazdu spółka nabywa od innych podmiotów usługi i towary we własnym imieniu i na własny rachunek. Spółka świadczy ww. usługi we własnym imieniu i na własny rachunek. Organizowane przez spółkę wyjazdy mają co do zasady charakter biznesowy, nie turystyczny. Czy do opodatkowanie tej usługi spółka może stosować procedurę VAT marża? – pyta czytelniczka.