Reklama
Rozwiń

Jak zaksięgować sprzedaż premiową

Prowadzone przez przedsiębiorców wszelkiego rodzaju akcje promocyjne, które zmierzają do zachęcania ich uczestników do polecania innym oferty sprzedawcy, a tym samym do zwiększania jego przychodów ze sprzedaży towarów i usług należy odpowiednio ująć w księgach rachunkowych.

Publikacja: 14.12.2021 13:06

Jak zaksięgować sprzedaż premiową

Foto: Adobe Stock

Pod pojęciem sprzedaży premiowej należy rozumieć sprzedaż towarów i usług związaną z otrzymaniem nagrody przez nabywającego (por. wyrok NSA z 9 marca 2016 r.,II FSK256/14). Rolą sprzedaży premiowej jest motywowanie kontrahenta do dokonywania zwiększonych zakupów, intensywniejszego korzystania z określonej rodzajowo oferty przedsiębiorcy, wyrobienie określonych, korzystnych z punktu widzenia sprzedawcy przyzwyczajeń klienta, zwiększenie jego lojalności i zainteresowania oferowanymi produktami. (por. interpretacja indywidualna dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 14 maja2021 r., 0112- KDWL.4011.20.2021.2.DK).

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
KSeF. Czas przygotować się do e-fakturowania
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wydatki na samochód wpływają na opodatkowanie IP Box
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak rozliczyć VAT od opłat pobieranych przez serwis internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Praca cudzoziemca na nowych zasadach
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
PESEL obywatela Ukrainy nie decyduje o jego rezydencji podatkowej