Reklama

Jak zaksięgować sprzedaż premiową

Prowadzone przez przedsiębiorców wszelkiego rodzaju akcje promocyjne, które zmierzają do zachęcania ich uczestników do polecania innym oferty sprzedawcy, a tym samym do zwiększania jego przychodów ze sprzedaży towarów i usług należy odpowiednio ująć w księgach rachunkowych.

Publikacja: 14.12.2021 13:06

Jak zaksięgować sprzedaż premiową

Foto: Adobe Stock

Pod pojęciem sprzedaży premiowej należy rozumieć sprzedaż towarów i usług związaną z otrzymaniem nagrody przez nabywającego (por. wyrok NSA z 9 marca 2016 r.,II FSK256/14). Rolą sprzedaży premiowej jest motywowanie kontrahenta do dokonywania zwiększonych zakupów, intensywniejszego korzystania z określonej rodzajowo oferty przedsiębiorcy, wyrobienie określonych, korzystnych z punktu widzenia sprzedawcy przyzwyczajeń klienta, zwiększenie jego lojalności i zainteresowania oferowanymi produktami. (por. interpretacja indywidualna dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 14 maja2021 r., 0112- KDWL.4011.20.2021.2.DK).

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Internetowy handel pod lupą fiskusa
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Minister wyjaśnił co jest schematem podatkowym
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Obniżenie podstawy PCC przy powstaniu agio – interpretacja ogólna MF
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Środki pomocowe wspierają sektor obronny
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Będą zmiany w kilometrówce
Reklama
Reklama
Reklama