Reklama

Ryczałt nie dla firm z dużym przychodem

Wielu przedsiębiorców zastanawia się nad zmianą formy rozliczenia. Nie zawsze jest to możliwe.

Publikacja: 16.01.2022 02:00

Ryczałt nie dla firm z dużym przychodem

Foto: Adobe Stock

Polski Ład spowodował duże zainteresowanie ryczałtem. Głównie z tego powodu, że lepiej zarabiający przedsiębiorcy zapłacą na nim mniejszą składkę zdrowotną niż na skali podatkowej czy liniowym PIT. Kuszą też niskie stawki podatku dla niektórych zawodów, np. informatyków czy lekarzy.

Trzeba jednak pamiętać, że ryczałt ma swój limit. Otóż w tej formie mogą się rozliczać tylko ci przedsiębiorcy, którzy w zeszłym roku mieli przychody z działalności gospodarczej do 2 mln euro. Przelicza się je na złote według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października poprzedniego roku. Oznacza to, że w 2022 r. ryczałt mogą płacić przedsiębiorcy, którzy w 2021 r. mieli przychód nieprzekraczający 9 188 200 zł.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: KSeF – ostatni dzwonek na przygotowania
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama