Reklama
Rozwiń
Reklama

„Sprzedaż” NFT w ramach aukcji charytatywnej bez VAT

Przeniesienie praw do niezamiennych tokenów na licytanta, który wygrał aukcję, z której środki mają być przeznaczone na leczenie nowotworów, nie stanowi odpłatnego świadczenia usług w rozumieniu ustawy o VAT.

Publikacja: 30.10.2022 02:00

„Sprzedaż” NFT w ramach aukcji charytatywnej bez VAT

Foto: Adobe Stock

Taki wniosek wypływa z interpretacji indywidualnej wydanej przez dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej 23 września 2022 r. (0114-KDIP4-2.4012. 315.2022.1.KS). Wnioskodawcą interpretacji indywidualnej jest fundacja, której celem jest walka z chorobą nowotworową.

Fundacja zorganizowała innowacyjną akcję fundraisingową, która polegała na licytacji tokenów NFT (Non-Fungible Token, niezamienny token) powiązanych z obrazami stworzonymi przez polskiego artystę na podstawie zdjęć z mikroskopu prawdziwych komórek rakowych. Pieniądze pozyskane w ramach licytacji będą przeznaczone na pokrycie kosztów nierefundowanych w Polsce metod leczenia pacjentów chorych na nowotwór.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama