Reklama

Środki naprawcze nie dadzą kosztów podatkowych

Wydatki na szkodę wynikającą z umowy z ubezpieczycielem w ramach ustalonej franszyzy redukcyjnej jak i na pokrycie tej, przekraczającej franszyzę są związane z nienależytym wykonaniem usługi transportu.

Publikacja: 12.07.2023 06:31

Środki naprawcze nie dadzą kosztów podatkowych

Foto: Adobe Stock

W kwietniu 2019 r. spółka wystąpiła o interpretację w zakresie CIT. Konkretnie chodziło w prawo do kosztów od wydatków na pokrycie szkód. Firma wskazała, że zajmuje się transportem międzynarodowym i krajowym, w tym ekspedycją samochodów drogą kolejową oraz magazynowaniem i ich doposażaniem. Dysponuje flotą składającą się z pojazdów tzw. autotransporterów. Zawiera umowy z ubezpieczycielami m.in. w zakresie ubezpieczeń majątkowych i reasekuracji, którzy zobowiązują się do odpowiedniego świadczenia w razie wystąpienia skutków zdarzeń szkodowych wyrządzonych w przewożonym przez nią mieniu.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama