Reklama

Co nowego można uznać za koszt uzyskania przychodu

Urzędy podchodzą coraz bardziej swobodnie do kwestii wydatków zaliczanych do kosztów przez podatników, luźniej traktując warunek ich związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Publikacja: 18.09.2023 02:00

Co nowego można uznać za koszt uzyskania przychodu

Foto: Adobe Stock

Co do zasady kosztami uzyskania przychodów są wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Możliwość zaliczenia określonych kosztów do kosztów uzyskania przychodów często stanowi przedmiot sporu pomiędzy podatnikami i organem. Tymczasem należy pamiętać, że to na podatniku ciąży obowiązek wykazania powiązania danego wydatku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą. W konsekwencji wielu podatników w przypadku bardziej nietypowych wydatków decyduje się na skierowanie wniosku o wydanie indywidulanej interpretacji podatkowej, w celu zabezpieczenia swoich interesów na wypadek kontroli poniesionego kosztu przez organy. Jak wskazuje się w wielu interpretacjach, możliwość zaliczenia konkretnego wydatku do kategorii kosztów podatkowych uzależniona jest m.in. od łącznego spełnienia następujących przesłanek:

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Internetowy handel pod lupą fiskusa
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Minister wyjaśnił co jest schematem podatkowym
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Obniżenie podstawy PCC przy powstaniu agio – interpretacja ogólna MF
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Środki pomocowe wspierają sektor obronny
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Będą zmiany w kilometrówce
Reklama
Reklama
Reklama