Reklama

KSeF. Czas przygotować się do e-fakturowania. Terminy, wymagania, kary

Przedsiębiorcy powinni już teraz zacząć przygotowania do wdrożenia systemu KSeF, aby uniknąć błędów i kar finansowych. Zostało niewiele czasu, a trzeba przeprowadzić audyt procedur, rozpocząć współpracę z informatykami i przeszkolić pracowników.

Publikacja: 07.07.2025 05:50

Czas przygotować się do e-fakturowania

Czas przygotować się do e-fakturowania

Foto: Adobe Stock

Co najmniej od 2023 roku w przestrzeni publicznej toczą się dyskusje nad wdrożeniem Krajowego Systemu e-Faktur. Czym zatem jest KSeF? Krajowy System e-Faktur (KSeF) to nowoczesna platforma teleinformatyczna opracowana przez Ministerstwo Finansów i zarządzana przez Krajową Administrację Skarbową. Jej głównym celem jest całkowita cyfryzacja obiegu faktur w Polsce. System umożliwia wystawianie, przesyłanie i odbieranie tzw. faktur ustrukturyzowanych – dokumentów w formacie XML, które posiadają jednolitą, zdefiniowaną strukturę danych. Rozwiązanie to pozwala na centralne przechowywanie i natychmiastowy dostęp do dokumentów zarówno dla przedsiębiorców, jak i organów podatkowych. System ma wejść w życie już w przyszłym roku, więc firmy mają niewiele czasu na jego wdrożenie.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Samochód w firmie – będą zmiany
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wypłaty na rzecz spółki europejskiej a podatek u źródła
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Producenci broni skorzystają z preferencji
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Przedsiębiorca wpisuje do deklaracji rocznej wszystkie zaliczki na PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: KSeF coraz bliżej
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama