Świadczenia z umowy barterowej muszą być wzajemne

Wartość świadczeń i towarów przekazywanych przez przedsiębiorcę na podstawie zawartych umów barterowych powinna odpowiadać wartości działań promocyjnych i reklamowych świadczonych przez sponsorowanego.

Publikacja: 18.09.2023 02:00

Świadczenia z umowy barterowej muszą być wzajemne

Foto: Adobe Stock

Ulga na działalność kulturalną przysługuje, jeżeli wydatki poniesione przez przedsiębiorcę na finansowanie instytucji kultury wpisanej do rejestru prowadzonego na podstawie art. 14 ust. 3 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, mają charakter wzajemny, tj. instytucja umieszcza logo lub informację o przedsiębiorcy w ogólnie dostępnych materiałach (por. interpretacje indywidualne dyrektora KIS z 4 lipca 2023 r., 0111-KDIB1-1.4010.207.2023. 2.MF i z 4 maja 2023 r., 0114- KDIP2-1.4010.161.2023.1.MR1).

Pozostało 95% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odzież to sprawa osobista
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy przedsiębiorca rozliczy ubranie w firmowych kosztach PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Fiskus może żądać zapłaty przed wydaniem decyzji ostatecznej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kto jest rzeczywistym właścicielem dla celów podatku u źródła
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Dwa odrębne świadczenia przy ładowaniu pojazdów elektrycznych