Reklama

Recharakteryzacja transakcji – czy możliwa dla tych, zawartych przed 2019 r.?

Organy podatkowe kontrolując ceny transferowe mogą korzystać z narzędzia recharakteryzacji transakcji. Oznacza to możliwość uznania przez organ, że analizowana transakcja faktycznie stanowiła inną transakcję niż ta, określona przez podatnika lub że podmioty niepowiązane w ogóle nie zawarłyby takiej transakcji.

Publikacja: 06.05.2024 04:30

Recharakteryzacja transakcji – czy możliwa dla tych, zawartych przed 2019 r.?

Foto: Adobe Stock

Skutkiem zastosowania recharakteryzacji jest więc zmiana jej charakteru i przyjęcie skutków podatkowych innej transakcji lub całkowite pominięcie jej w rozliczeniach podatnika.

Z naszego doświadczenia wynika, że w tej chwili organy nie dokonują recharakteryzacji w postaci zupełnego pominięcia transakcji. Natomiast co raz częściej dokonują reklasyfikacji, która polega na ustaleniu innych skutków podatkowych zawartej transakcji.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama