Reklama

Rozliczasz stratę? Skarbówka chce zakończenia sprawy

Firma, która została okradziona i chce zaliczyć stratę do kosztów uzyskania przychodu, musi mieć prawomocne postanowienie o zakończeniu postępowania karnego.

Publikacja: 08.07.2024 04:30

Okradziona firma chce zaliczyć stratę do kosztów uzyskania przychodu - interpretacja fiskusa

Okradziona firma chce zaliczyć stratę do kosztów uzyskania przychodu - interpretacja fiskusa

Foto: Adobe Stock

Przedsiębiorcy często ponoszą w działalności straty, m.in. z powodu oszustw. Fiskus zgadza się na rozliczanie ich w kosztach, aczkolwiek stawia firmom warunki. Pokazuje to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 16 maja 2024 r. (nr 0114-KDIP2-2.4010.118.2024.2.SJ).

Z pytaniem do fiskusa wystąpiła spółka z o.o. oferująca nowoczesne technologie pakowania. Dwa lata temu otrzymała zamówienia na cztery dostawy towarów od firmy z Belgii. Zweryfikowała firmę zgodnie z wewnętrzną procedurą, m.in. sprawdziła w bazie VIES, czy jest czynnym podatnikiem VAT. Dostała od niej też wyciąg z rejestru handlowego oraz sprawozdanie finansowe.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Jakie wsparcie dla elektromobilności
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Zwolnienie z VAT z wyższym limitem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Nowe cyfrowe obowiązki w PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama