Gadżety z logo firmy w kosztach uzyskania przychodów CIT

Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na gadżety, takie jak pendrive’y, ładowarki, kalendarze i koszulki, które rozdaje w sklepach, na targach i konferencjach.

Publikacja: 16.09.2024 04:30

Gadżety z logo firmy w kosztach uzyskania przychodów CIT

Foto: Adobe Stock

Przekazywanie drobnych gadżetów z logo firmy jest działaniem reklamowym. Wydatki na ich nabycie można więc rozliczyć w podatkowych kosztach. Fiskus nie ma nic przeciwko.

Spójrzmy na interpretację dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 5 sierpnia 2024 r. (0111-KDIB1-2.4010.300. 2024.2.BD). Dotyczy spółki akcyjnej, która przeprowadza szereg działań reklamowo-promocyjnych w celu zwiększenia wolumenu sprzedaży, m.in. rozdaje gadżety z logo firmy. Są to urządzenia elektroniczne (pendrive’y, powerbanki, myszki, ładowarki, słuchawki bezprzewodowe, zaślepki na kamerki komputerowe), artykuły papiernicze i biurowe (kalendarze, teczki, notesy, notatniki, kartki świąteczne, zakładki) oraz przedmioty codziennego użytku (długopisy, smycze, breloki, koszulki, czapeczki, bezrękawniki, parasole, torby na laptop, plecaki, portfele, termosy, kubki, latarki).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Strata stracie nierówna
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
KSeF. Czas przygotować się do e-fakturowania. Terminy, wymagania, kary
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wydatki na samochód wpływają na opodatkowanie IP Box
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Trudne do wyceny wartości niematerialne – rola analizy DEMPE
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Strata powstała w wyniku oszustwa może być podatkowym kosztem
Reklama
Reklama