Gadżety z logo firmy w kosztach uzyskania przychodów CIT

Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na gadżety, takie jak pendrive’y, ładowarki, kalendarze i koszulki, które rozdaje w sklepach, na targach i konferencjach.

Publikacja: 16.09.2024 04:30

Gadżety z logo firmy w kosztach uzyskania przychodów CIT

Foto: Adobe Stock

Przekazywanie drobnych gadżetów z logo firmy jest działaniem reklamowym. Wydatki na ich nabycie można więc rozliczyć w podatkowych kosztach. Fiskus nie ma nic przeciwko.

Spójrzmy na interpretację dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 5 sierpnia 2024 r. (0111-KDIB1-2.4010.300. 2024.2.BD). Dotyczy spółki akcyjnej, która przeprowadza szereg działań reklamowo-promocyjnych w celu zwiększenia wolumenu sprzedaży, m.in. rozdaje gadżety z logo firmy. Są to urządzenia elektroniczne (pendrive’y, powerbanki, myszki, ładowarki, słuchawki bezprzewodowe, zaślepki na kamerki komputerowe), artykuły papiernicze i biurowe (kalendarze, teczki, notesy, notatniki, kartki świąteczne, zakładki) oraz przedmioty codziennego użytku (długopisy, smycze, breloki, koszulki, czapeczki, bezrękawniki, parasole, torby na laptop, plecaki, portfele, termosy, kubki, latarki).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Komu 1,5 proc. PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak podatek u źródła wpływa na wysokość VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Hipotetyczne odsetki są kosztem uzyskania przychodów CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zostały dwa tygodnie na złożenie rocznego PIT przedsiębiorcy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak wycenić aktywa wypracowujące korzyści ekonomiczne grupowo