Aktualizacja: 12.07.2025 19:53 Publikacja: 16.09.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Przekazywanie drobnych gadżetów z logo firmy jest działaniem reklamowym. Wydatki na ich nabycie można więc rozliczyć w podatkowych kosztach. Fiskus nie ma nic przeciwko.
Spójrzmy na interpretację dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 5 sierpnia 2024 r. (0111-KDIB1-2.4010.300. 2024.2.BD). Dotyczy spółki akcyjnej, która przeprowadza szereg działań reklamowo-promocyjnych w celu zwiększenia wolumenu sprzedaży, m.in. rozdaje gadżety z logo firmy. Są to urządzenia elektroniczne (pendrive’y, powerbanki, myszki, ładowarki, słuchawki bezprzewodowe, zaślepki na kamerki komputerowe), artykuły papiernicze i biurowe (kalendarze, teczki, notesy, notatniki, kartki świąteczne, zakładki) oraz przedmioty codziennego użytku (długopisy, smycze, breloki, koszulki, czapeczki, bezrękawniki, parasole, torby na laptop, plecaki, portfele, termosy, kubki, latarki).
Straty są wpisane w ryzyko działalności gospodarczej. Z reguły powstają jako skutek błędnych decyzji biznesowych...
Przedsiębiorcy powinni już teraz zacząć przygotowania do wdrożenia systemu KSeF, aby uniknąć błędów i kar finans...
Podatnik, który poniósł wydatki samochodowe, np. na paliwo, naprawy, ubezpieczenie, może uwzględnić je jako kosz...
Przewidywane przychody generowane przez transakcje związane z udostępnieniem wartości niematerialnych i prawnych...
Dla uznania straty powstałej w wyniku oszustwa czy wyłudzenia za koszt uzyskania przychodów CIT nie wystarczy sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas