Aktualizacja: 20.04.2025 10:35 Publikacja: 10.02.2025 05:00
Foto: Adobe Stock
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 5 grudnia 2024 r. (III SA/Wa 2116/24).
Podatnik będący spółką z ograniczoną odpowiedzialnością działa jako pośrednik w sprzedaży usług turystycznych, oferując swoim klientom możliwość zakupu tych usług za pośrednictwem platformy rezerwacyjnej. W ramach działalności spółka ponosi dodatkowe koszty związane z błędami technicznymi i ludzkimi, takimi jak nieprawidłowości w cenach i ofertach, brak dostępności pokojów (tzw. overbooking) czy obsługa reklamacji klientów. Łączna skala tych kosztów wynosi mniej niż 1 proc. przychodów spółki. Podatnik argumentował, że wydatki te są bezpośrednio związane z uzyskaniem przychodów i powinny być uznawane za koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Aby wesprzeć wybraną organizację, wystarczy wpisać w zeznaniu podatkowym jej numer KRS i określić kwotę, jaką ch...
Do podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług wlicza się również inne podatki, takie jak podatek dochod...
Spółki mogą zaliczyć do kosztów podatkowych CIT hipotetyczne koszty pozyskania kapitału zewnętrznego, jeśli źród...
Aby ustalić zobowiązanie podatkowe PIT za 2024 r., konieczne może być skorygowanie przychodów i kosztów podatkow...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Utrata przez aktywa zdolności do generowania korzyści ekonomicznych wymaga dokonania odpisu aktualizującego wart...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas