Aktualizacja: 08.07.2025 14:17 Publikacja: 10.02.2025 05:00
Foto: Adobe Stock
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 5 grudnia 2024 r. (III SA/Wa 2116/24).
Podatnik będący spółką z ograniczoną odpowiedzialnością działa jako pośrednik w sprzedaży usług turystycznych, oferując swoim klientom możliwość zakupu tych usług za pośrednictwem platformy rezerwacyjnej. W ramach działalności spółka ponosi dodatkowe koszty związane z błędami technicznymi i ludzkimi, takimi jak nieprawidłowości w cenach i ofertach, brak dostępności pokojów (tzw. overbooking) czy obsługa reklamacji klientów. Łączna skala tych kosztów wynosi mniej niż 1 proc. przychodów spółki. Podatnik argumentował, że wydatki te są bezpośrednio związane z uzyskaniem przychodów i powinny być uznawane za koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Straty są wpisane w ryzyko działalności gospodarczej. Z reguły powstają jako skutek błędnych decyzji biznesowych...
Przedsiębiorcy powinni już teraz zacząć przygotowania do wdrożenia systemu KSeF, aby uniknąć błędów i kar finans...
Podatnik, który poniósł wydatki samochodowe, np. na paliwo, naprawy, ubezpieczenie, może uwzględnić je jako kosz...
Przewidywane przychody generowane przez transakcje związane z udostępnieniem wartości niematerialnych i prawnych...
Dla uznania straty powstałej w wyniku oszustwa czy wyłudzenia za koszt uzyskania przychodów CIT nie wystarczy sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas