Reklama
Rozwiń

Koszty wynikające z błędów i pomyłek nie są kosztem uzyskania przychodów

Koszty wynikające z błędów technicznych i ludzkich, które generują dodatkowe obciążenia finansowe, nie mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów – w przeciwieństwie do kosztów realizacji gwarancji najniższej ceny.

Publikacja: 10.02.2025 05:00

Koszty wynikające z błędów i pomyłek nie są kosztem uzyskania przychodów

Foto: Adobe Stock

Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 5 grudnia 2024 r. (III SA/Wa 2116/24).

Podatnik będący spółką z ograniczoną odpowiedzialnością działa jako pośrednik w sprzedaży usług turystycznych, oferując swoim klientom możliwość zakupu tych usług za pośrednictwem platformy rezerwacyjnej. W ramach działalności spółka ponosi dodatkowe koszty związane z błędami technicznymi i ludzkimi, takimi jak nieprawidłowości w cenach i ofertach, brak dostępności pokojów (tzw. overbooking) czy obsługa reklamacji klientów. Łączna skala tych kosztów wynosi mniej niż 1 proc. przychodów spółki. Podatnik argumentował, że wydatki te są bezpośrednio związane z uzyskaniem przychodów i powinny być uznawane za koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak rozliczyć VAT od opłat pobieranych przez serwis internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Praca cudzoziemca na nowych zasadach
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
PESEL obywatela Ukrainy nie decyduje o jego rezydencji podatkowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Rezerwy pracownicze w świetle MSR 19 i polskich przepisów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Usługi niematerialne. NSA uznał, że „duch przepisów” jest ponad literą prawa