Aktualizacja: 28.03.2025 11:11 Publikacja: 10.02.2025 05:00
Foto: Adobe Stock
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 5 grudnia 2024 r. (III SA/Wa 2116/24).
Podatnik będący spółką z ograniczoną odpowiedzialnością działa jako pośrednik w sprzedaży usług turystycznych, oferując swoim klientom możliwość zakupu tych usług za pośrednictwem platformy rezerwacyjnej. W ramach działalności spółka ponosi dodatkowe koszty związane z błędami technicznymi i ludzkimi, takimi jak nieprawidłowości w cenach i ofertach, brak dostępności pokojów (tzw. overbooking) czy obsługa reklamacji klientów. Łączna skala tych kosztów wynosi mniej niż 1 proc. przychodów spółki. Podatnik argumentował, że wydatki te są bezpośrednio związane z uzyskaniem przychodów i powinny być uznawane za koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Firmy, które spełniły ustawowe warunki, mają czas na złożenie deklaracji na podatek od nieruchomości na 2025 r....
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. Praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Firmy powinny zweryfikować, czy wśród ich pracowników znajdują się żołnierze WOT lub aktywnej rezerwy. Od 2025 r...
Opłaty dodatkowe związane z zakupem kompleksowej usługi spedycyjnej realizowanej przez kontrahenta zagranicznego...
Sprzedaż niezabudowanego gruntu, który stanowi teren budowlany należy opodatkować 23-proc. stawką VAT.
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Krajowy podatek minimalny to nowy rodzaj obciążenia dla podatników CIT. O nowych regulacjach muszą pamiętać równ...
W salonach dealerskich sieci Suzuki w całej Polsce ruszyły pokazy premierowych motocykli Suzuki DR-Z4S i DR-Z4SM. Nowe maszyny będzie można zobaczyć w miastach praktycznie w całej Polsce.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas