Tak uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 30 sierpnia 2024 r. (0112-KDIL1-3.4012.403.2024.1.AKR).
Podatnik podjął decyzję dotyczącą stworzenia platformy sprzedażowej e-commerce dla marki X na przełomie roku 2021/2022, jednak rok 2022 okazał się być bardzo wymagającym okresem ze względu na wyzwania związane z przedłużającą się epidemią Covid-19 oraz niespodziewanym wybuchem oraz eskalacją wojny pomiędzy Rosją a Ukrainą. Wydarzenia te spowodowały nasilenie się negatywnych czynników makroekonomicznych, czego nie dało się przewidzieć w momencie podejmowania decyzji o stworzenia nowej platformy sprzedażowej. We wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej podatnik wskazał, że musi mierzyć się z ograniczonym popytem (spowodowanym dużym poziomem poczucia niepewności u konsumentów), rosnącymi gwałtownie kosztami prowadzenia działalności, jak również kosztami obsługi długu. Na tę okoliczność podatnik przywołał swoje wyniki operacyjne, wskazujące na stratę oraz pogorszenie się efektywności w stosunku do ubiegłego roku. Główną przyczyną, z powodu której podatnik podjął decyzje o zaprzestaniu budowy platformy, była zatem zmiana uwarunkowań rynkowych.