Aktualizacja: 17.06.2025 16:18 Publikacja: 09.06.2025 05:20
Kapitał intelektualny wpływa na wartość firmy
Foto: Adobe Stock
Coraz częściej to właśnie te „niewidzialne” zasoby – nazywane kapitałem intelektualnym – stają się głównym źródłem przewagi konkurencyjnej. Problem w tym, że tradycyjna rachunkowość nie jest do końca przygotowana, by je uchwycić. Bilans firmy pokaże sprzęt komputerowy, ale nie kompetencje zespołu. Pokaże wartość znaku towarowego, ale nie reputację w branży.
Kapitał intelektualny wymyka się prostym klasyfikacjom i pomiarom. To, co naprawdę napędza rozwój firm w epoce gospodarki opartej na wiedzy, często pozostaje „poza księgami”. A przecież inwestycje w ludzi, relacje, technologie czy kulturę organizacyjną są dziś równie istotne jak te w środki trwałe. Jak więc mierzyć to, czego nie widać? Jak raportować wartość niematerialnych zasobów, by nie były traktowane jak dodatek, lecz kluczowy składnik firmy? I co to oznacza dla przyszłości rachunkowości?
Wielu bardzo młodych ludzi, nie tylko w Polsce, chciałoby być influencerem i żyć z zamieszczania treści w mediac...
Gdy polska spółka wypłaci zagranicznemu podmiotowi dywidendy, odsetki i należności licencyjne powyżej limitu 2 m...
Organy podatkowe często uznają, że przekazanie towaru podmiotowi podszywającemu się pod kontrahenta skutkuje obo...
Media (woda/ścieki, prąd, gaz, ciepło) dostarczane do lokalu mieszkalnego znajdującego się w budynku, gdzie jest...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Branżę influencerów charakteryzują (i kuszą) szerokie możliwości uzyskania dodatkowych dochodów. Natomiast na gr...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas