Reklama

CIT: strategia podatkowa w Internecie - co musi zawierać

Od 2021 r. podmioty osiągające powyżej 50 mln EUR rocznego przychodu będą musiały publikować swoją strategię podatkową. Jednak część informacji wymienionych w przepisach ustawy o CIT nie musi być zamieszczona w sieci.

Aktualizacja: 27.12.2020 17:31 Publikacja: 27.12.2020 11:26

CIT: strategia podatkowa w Internecie - co musi zawierać

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z najnowszą nowelizacją ustaw o podatkach dochodowych, na podatników osiągających powyżej 50 mln EUR rocznego przychodu oraz na podatkowe grupy kapitałowe nałożono nowy obowiązek. Podmioty te będą zobowiązane do publikowania na swoich stronach internetowych informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy.

Przepisy wymieniają listę informacji, które podatnicy będą musieli podać, aby wywiązać się z nowego obowiązku. Wiele z tych informacji to jednak dane wrażliwe, związane nie tylko z obszarem podatkowym podatnika, ale również z prowadzoną przez niego podstawową działalnością, jego zamierzeniami inwestycyjnymi czy transakcjami z kontrahentami.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: KSeF – ostatni dzwonek na przygotowania
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Internetowy handel pod lupą fiskusa
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Minister wyjaśnił co jest schematem podatkowym
Reklama
Reklama
Reklama