CIT: strategia podatkowa w Internecie - co musi zawierać

Od 2021 r. podmioty osiągające powyżej 50 mln EUR rocznego przychodu będą musiały publikować swoją strategię podatkową. Jednak część informacji wymienionych w przepisach ustawy o CIT nie musi być zamieszczona w sieci.

Aktualizacja: 27.12.2020 17:31 Publikacja: 27.12.2020 11:26

CIT: strategia podatkowa w Internecie - co musi zawierać

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z najnowszą nowelizacją ustaw o podatkach dochodowych, na podatników osiągających powyżej 50 mln EUR rocznego przychodu oraz na podatkowe grupy kapitałowe nałożono nowy obowiązek. Podmioty te będą zobowiązane do publikowania na swoich stronach internetowych informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy.

Przepisy wymieniają listę informacji, które podatnicy będą musieli podać, aby wywiązać się z nowego obowiązku. Wiele z tych informacji to jednak dane wrażliwe, związane nie tylko z obszarem podatkowym podatnika, ale również z prowadzoną przez niego podstawową działalnością, jego zamierzeniami inwestycyjnymi czy transakcjami z kontrahentami.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Jest czas na przegląd firmowych obiektów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Podatnik mądry po szkodzie w podatku od nieruchomości
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy niezapłacony VAT można umorzyć w restrukturyzacji
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kiedy fiskus spyta o poniesioną stratę?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Obowiązek podatkowy w VAT może powstać z chwilą uprawomocnienia wyroku