Wynajem powierzchni reklamowej w internecie dla zagranicznej firmy - jak ewidencjonować

Przy wynajmowaniu powierzchni reklamowej na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą za granicą nie ma obowiązku prowadzenia rejestru sprzedaży przy pomocy kasy rejestrującej.

Publikacja: 08.05.2017 05:50

Wynajem powierzchni reklamowej w internecie dla zagranicznej firmy - jak ewidencjonować

Foto: 123RF

Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Poznaniu z 21 lutego 2017 r. (3063-ILPP2-2.4512.258.2016.1.AO).

Wnioskodawca będący osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej wyjaśnił, że zamierza nabyć stronę internetową oraz aplikację mobilną (m.in. na smartfony), na których będzie udostępniał przestrzeń reklamową podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą poza granicami Polski (w Irlandii). Wynagrodzenie za najem powierzchni reklamowej będzie zależne od liczby „kliknięć" w wyświetlaną reklamę przez osoby odwiedzające stronę internetową oraz użytkowników aplikacji.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm
Podatki
Pomoc humanitarna dla Ukrainy dłużej bez cła i VAT
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki
Skarbówka korzysta z prawa, jak chce? NSA alarmuje Ministerstwo Finansów