Wynajem powierzchni reklamowej w internecie dla zagranicznej firmy - jak ewidencjonować

Przy wynajmowaniu powierzchni reklamowej na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą za granicą nie ma obowiązku prowadzenia rejestru sprzedaży przy pomocy kasy rejestrującej.

Publikacja: 08.05.2017 05:50

Wynajem powierzchni reklamowej w internecie dla zagranicznej firmy - jak ewidencjonować

Foto: 123RF

Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Poznaniu z 21 lutego 2017 r. (3063-ILPP2-2.4512.258.2016.1.AO).

Wnioskodawca będący osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej wyjaśnił, że zamierza nabyć stronę internetową oraz aplikację mobilną (m.in. na smartfony), na których będzie udostępniał przestrzeń reklamową podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą poza granicami Polski (w Irlandii). Wynagrodzenie za najem powierzchni reklamowej będzie zależne od liczby „kliknięć" w wyświetlaną reklamę przez osoby odwiedzające stronę internetową oraz użytkowników aplikacji.

Pozostało 88% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Incydentalna sprzedaż w fundacji rodzinnej bez VAT? Jest wyrok WSA
Podatki
"Polska fundacja rodzinna – jak zaplanować sukcesję w biznesie". Bezpłatny webinar "Rzeczpospolitej"
Podatki
Fałszywe faktury VAT. Oszuści podatkowi też uczą się elektroniki
Podatki
Taksówka na koszt firmy. Ten wyrok nie ucieszy pracodawców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Podatki
Trybunał Konstytucyjny: Nie można zastawiać pułapek na podatników