Jak zorganizować rozliczenia i ewidencję VAT w samorządach

Wymogi sprawności i przejrzystości systemu ewidencji rachunkowej w jednostce samorządu terytorialnego wskazują, że centralny ośrodek rozliczenia podatku od towarów i usług powinien być umiejscowiony w księdze rachunkowej budżetu jst.

Publikacja: 15.02.2017 01:00

Jak zorganizować rozliczenia i ewidencję VAT w samorządach

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Obligatoryjne przejście od początku 2017 r. jednostek samorządu terytorialnego (jst) na scentralizowaną organizację rozliczenia VAT w skali całej jednostki samorządu terytorialnego, która obecnie jest podatnikiem VAT, zastępując w tej roli dotychczasowych podatników, czyli samorządowe jednostki organizacyjne, wymaga stworzenia organizacji rozliczenia tego podatku w jednostce samorządu terytorialnego i jej jednostkach organizacyjnych. Wobec braku szczegółowych regulacji prawnych tego zagadnienia, na organach:

- stanowiącym i

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak często polski biznes trafia na celownik skarbówki? Niepokojący raport MDDP
Podatki
Podatki, edukacja i farmacja. To kolejne propozycje zespołu Brzoski
Podatki
Czy przedsiębiorcy mogą poprawiać słuch i wzrok na koszt firmy?
Podatki
Czy pomoc zewnętrznych specjalistów przekreśla prawo do ulgi IP BOX? Jest wyrok
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Podatki
Lekcje boksu i wizyty u dentysty samozatrudnionego można rozliczyć w kosztach