Jak zorganizować rozliczenia i ewidencję VAT w samorządach

Wymogi sprawności i przejrzystości systemu ewidencji rachunkowej w jednostce samorządu terytorialnego wskazują, że centralny ośrodek rozliczenia podatku od towarów i usług powinien być umiejscowiony w księdze rachunkowej budżetu jst.

Publikacja: 15.02.2017 01:00

Jak zorganizować rozliczenia i ewidencję VAT w samorządach

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Obligatoryjne przejście od początku 2017 r. jednostek samorządu terytorialnego (jst) na scentralizowaną organizację rozliczenia VAT w skali całej jednostki samorządu terytorialnego, która obecnie jest podatnikiem VAT, zastępując w tej roli dotychczasowych podatników, czyli samorządowe jednostki organizacyjne, wymaga stworzenia organizacji rozliczenia tego podatku w jednostce samorządu terytorialnego i jej jednostkach organizacyjnych. Wobec braku szczegółowych regulacji prawnych tego zagadnienia, na organach:

- stanowiącym i

Pozostało 93% artykułu

BLACK WEEKS

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Zmiany w składce zdrowotnej dla przedsiębiorców od 2025 i 2026 roku. Co trzeba o nich wiedzieć?
Podatki
Elektryczny rower od pracodawcy, a od pracownika - dola dla fiskusa
Podatki
Czy adwokat rozliczy w kosztach rowery? Jest odpowiedź skarbówki
Podatki
Czy kłopoty finansowe i zdrowotne wystarczą do umorzenia podatku? Wyrok NSA
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Podatki
"Polska fundacja rodzinna – jak zaplanować sukcesję w biznesie". Zapis webinaru "Rzeczpospolitej"
Materiał Promocyjny
Fundusze Europejskie stawiają na transport intermodalny