Reklama
Rozwiń

Jak zorganizować rozliczenia i ewidencję VAT w samorządach

Wymogi sprawności i przejrzystości systemu ewidencji rachunkowej w jednostce samorządu terytorialnego wskazują, że centralny ośrodek rozliczenia podatku od towarów i usług powinien być umiejscowiony w księdze rachunkowej budżetu jst.

Publikacja: 15.02.2017 01:00

Jak zorganizować rozliczenia i ewidencję VAT w samorządach

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Obligatoryjne przejście od początku 2017 r. jednostek samorządu terytorialnego (jst) na scentralizowaną organizację rozliczenia VAT w skali całej jednostki samorządu terytorialnego, która obecnie jest podatnikiem VAT, zastępując w tej roli dotychczasowych podatników, czyli samorządowe jednostki organizacyjne, wymaga stworzenia organizacji rozliczenia tego podatku w jednostce samorządu terytorialnego i jej jednostkach organizacyjnych. Wobec braku szczegółowych regulacji prawnych tego zagadnienia, na organach:

- stanowiącym i

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem