Reklama

VAT: jak stosować szczególną procedurę, nie uzyskując marży

Fiskus nadinterpretowuje przepisy, twierdząc, że spółka niebędąca biurem podróży, która organizuje promocyjne, bezpłatne wyjazdy turystyczne dla swoich kontrahentów, ma rozliczać VAT w systemie marży.

Publikacja: 23.12.2015 03:00

VAT: jak stosować szczególną procedurę, nie uzyskując marży

Foto: 123RF

Działalność spółki obejmuje handel wyrobami sanitarno-instalacyjnymi. Odbiorcami jej towarów są instalatorzy – osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz małe spółki. W celu zwiększenia przychodów firma organizuje imprezy wyjazdowe dla klientów, którzy w określonym czasie osiągną określone obroty. Goście mają zapewnione przejazdy, zakwaterowanie, wyżywienie oraz atrakcje turystyczne, kulturalne i rozrywkowe. Podczas imprezy odbywają się konkursy z nagrodami. Ponadto w okresach świątecznych zakupy klientów powyżej określonej kwoty są premiowane upominkami. Zdarza się, że jest to alkohol. Każdorazowo akcja promocyjna jest przeprowadzona na podstawie regulaminu.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Czy prawnik rozliczy nowe zęby w kosztach firmy? Jest stanowisko fiskusa
Reklama
Podatki
Czy podatnik może skutecznie wybrać ryczałt w przelewie? Jest wyrok
Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Reklama
Reklama
Reklama