Reklama

VAT: jak stosować szczególną procedurę, nie uzyskując marży

Fiskus nadinterpretowuje przepisy, twierdząc, że spółka niebędąca biurem podróży, która organizuje promocyjne, bezpłatne wyjazdy turystyczne dla swoich kontrahentów, ma rozliczać VAT w systemie marży.

Publikacja: 23.12.2015 03:00

VAT: jak stosować szczególną procedurę, nie uzyskując marży

Foto: 123RF

Działalność spółki obejmuje handel wyrobami sanitarno-instalacyjnymi. Odbiorcami jej towarów są instalatorzy – osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz małe spółki. W celu zwiększenia przychodów firma organizuje imprezy wyjazdowe dla klientów, którzy w określonym czasie osiągną określone obroty. Goście mają zapewnione przejazdy, zakwaterowanie, wyżywienie oraz atrakcje turystyczne, kulturalne i rozrywkowe. Podczas imprezy odbywają się konkursy z nagrodami. Ponadto w okresach świątecznych zakupy klientów powyżej określonej kwoty są premiowane upominkami. Zdarza się, że jest to alkohol. Każdorazowo akcja promocyjna jest przeprowadzona na podstawie regulaminu.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama