Prezenty dla kontrahentów a podatki PIT i CIT

Przedsiębiorcy, którzy planują z okazji świąt lub końca roku przekazać swoim partnerom biznesowym upominki, powinni pamiętać o skutkach podatkowych takiego przedsięwzięcia. Pojawią się one po obu stronach: darczyńcy i obdarowanego.

Publikacja: 07.12.2015 05:40

Prezenty dla kontrahentów a podatki PIT i CIT

Foto: 123RF

W celu zarówno nawiązania, jak i podtrzymywania pozytywnych relacji z kontrahentami przedsiębiorcy bardzo często praktykują obdarowywanie ich okazjonalnie prezentami. Jest to niewątpliwie bardzo miły, a zarazem trafny chwyt marketingowy, który wpływa niewątpliwie na poprawę stosunków pomiędzy stronami. Można więc stwierdzić, że przyczynia się do uzyskania przychodu, a w konsekwencji co do zasady przedsiębiorcy mogą zaliczyć wydatki poniesione na ten cel do kosztów uzyskania przychodu. Wyjątki dotyczą wydatków, które zgodnie z ustawami o PIT i o CIT, mimo że przyczyniają się do uzyskania przychodu przedsiębiorcy, nie stanowią kosztów uzyskania przychodu. Głównym problemem jest bowiem zakwalifikowanie poniesionych wydatków do tych na reklamę i na reprezentację.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Ulga na złe długi. Zapadł przełomowy wyrok w sprawie terminu
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Podatki
Donejty od widzów na YouTubie a podatek od darowizn. Jest wyrok sądu
Podatki
Skarbówka o benefitach dla samozatrudnionego: jest przychód, nie ma kosztów
Podatki
Pracodawca odliczy 300 tys. zł za wypadek przy pracy? Przełomowy wyrok NSA
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Podatki
Zbycie ruchomości w związku z leasingiem zwrotnym podlega VAT. Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście