Aktualizacja: 07.12.2015 05:40 Publikacja: 07.12.2015 05:40
Foto: 123RF
W celu zarówno nawiązania, jak i podtrzymywania pozytywnych relacji z kontrahentami przedsiębiorcy bardzo często praktykują obdarowywanie ich okazjonalnie prezentami. Jest to niewątpliwie bardzo miły, a zarazem trafny chwyt marketingowy, który wpływa niewątpliwie na poprawę stosunków pomiędzy stronami. Można więc stwierdzić, że przyczynia się do uzyskania przychodu, a w konsekwencji co do zasady przedsiębiorcy mogą zaliczyć wydatki poniesione na ten cel do kosztów uzyskania przychodu. Wyjątki dotyczą wydatków, które zgodnie z ustawami o PIT i o CIT, mimo że przyczyniają się do uzyskania przychodu przedsiębiorcy, nie stanowią kosztów uzyskania przychodu. Głównym problemem jest bowiem zakwalifikowanie poniesionych wydatków do tych na reklamę i na reprezentację.
Naczelny Sąd Administracyjny stwierdził, że dwuletni termin na skorzystanie z tzw. ulgi na złe długi jest niezgo...
To fiskus ma ocenić, czy wpłaty od youtube’owych patronów są darowizną. Nie może tego wymagać od youtubera.
Przedsiębiorca, któremu kontrahent finansuje wydatki na prowadzenie biura i codzienne życie, musi wykazać przych...
Zadośćuczynienie wypłacone pracownikowi na podstawie ugody sądowej za wypadek przy pracy może być kosztem podatk...
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Leasing zwrotny ruchomości to dwie osobne transakcje. Zbycie przez korzystającego na rzecz finansującego takiej...
W salonach dealerskich sieci Suzuki w całej Polsce ruszyły pokazy premierowych motocykli Suzuki DR-Z4S i DR-Z4SM. Nowe maszyny będzie można zobaczyć w miastach praktycznie w całej Polsce.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas