Przejęłam prowadzenie firmy po zmarłym mężu. Przyjęcie i dział spadku nastąpiły przed notariuszem. Dwoje naszych dzieci (pozostali spadkobiercy) w wyniku działu spadku przenieśli na mnie wszystkie składniki majątku wchodzące w skład majątku firmy zmarłego. W celu kontynuowania działalności gospodarczej męża zarejestrowałam własną działalność gospodarczą w CEIDG, utrzymując dawną nazwę firmy. Przejęłam również wszystkie zawarte przez męża umowy z dostawcami i odbiorcami, a także umowy z osobami świadczącymi pracę na umowach o dzieło. Z uwagi na podpisane kontrakty nie nastąpiła przerwa w pracy firmy. Otwierając działalność gospodarczą, wybrałam, tak jak mój zmarły mąż, podatek liniowy i prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Od zarejestrowania działalności gospodarczej kontynuuję zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów prowadzonej przez męża. Nie wiem jednak, czy dobrze zrobiłam. Czy rozpoczynając działalność, powinnam była założyć nową księgę? – pyta czytelniczka.