Reklama
Rozwiń

Rozliczenie VAT od usługi marketingowej

Uznanie świadczenia za kompleksowe, a składających się na nie czynności za nierozerwalne, nie stanowi elementu stanu faktycznego, lecz jest oceną prawną, z którą organ podatkowy miał prawo się nie zgodzić.

Publikacja: 21.09.2015 03:00

Rozliczenie VAT od usługi marketingowej

Foto: 123RF

Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 3 sierpnia 2015 r. (I FSK 1063/13).

Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży produktów leczniczych. W celu wsparcia sprzedaży tych produktów zawarła umowę-zlecenie z inną spółką (zleceniobiorcą). Zleceniobiorca zajmuje się bezpośrednią i pośrednią promocją produktów leczniczych. W ramach świadczonej usługi nieodpłatnie wydaje wcześniej nabyte towary na rzecz lekarzy i farmaceutów, promując produkty lecznicze zgodnie z ustawą – Prawo farmaceutyczne. Zleceniobiorca wystawia spółce co miesiąc fakturę na należne mu wynagrodzenie. Spółka uznała, że ma prawo do pomniejszenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku ze świadczeniem przez zleceniobiorcę kompleksowej usługi marketingowej. Stwierdziła, że przekazywanie towarów jest nieodłączną częścią usługi marketingowej, a rozdzielenie czynności na dostawę towarów i świadczenie usług z punktu widzenia prawa farmaceutycznego jest sztuczne.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?