Rozliczenie VAT od usługi marketingowej

Uznanie świadczenia za kompleksowe, a składających się na nie czynności za nierozerwalne, nie stanowi elementu stanu faktycznego, lecz jest oceną prawną, z którą organ podatkowy miał prawo się nie zgodzić.

Publikacja: 21.09.2015 03:00

Rozliczenie VAT od usługi marketingowej

Foto: 123RF

Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 3 sierpnia 2015 r. (I FSK 1063/13).

Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży produktów leczniczych. W celu wsparcia sprzedaży tych produktów zawarła umowę-zlecenie z inną spółką (zleceniobiorcą). Zleceniobiorca zajmuje się bezpośrednią i pośrednią promocją produktów leczniczych. W ramach świadczonej usługi nieodpłatnie wydaje wcześniej nabyte towary na rzecz lekarzy i farmaceutów, promując produkty lecznicze zgodnie z ustawą – Prawo farmaceutyczne. Zleceniobiorca wystawia spółce co miesiąc fakturę na należne mu wynagrodzenie. Spółka uznała, że ma prawo do pomniejszenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku ze świadczeniem przez zleceniobiorcę kompleksowej usługi marketingowej. Stwierdziła, że przekazywanie towarów jest nieodłączną częścią usługi marketingowej, a rozdzielenie czynności na dostawę towarów i świadczenie usług z punktu widzenia prawa farmaceutycznego jest sztuczne.

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Ryczałt bije rekordy popularności. Wybiera go coraz więcej przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity od Citibanku można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Podatki
Artykuły spożywcze dla powodzian z zerową stawką VAT
Podatki
Zalew fałszywych faktur. Skarbówka celuje w oszustów
Podatki
Złe tłumaczenie umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania nie chroniło spółki
Materiał Promocyjny
Sieć T-Mobile Polska nagrodzona przez użytkowników w prestiżowym rankingu
Podatki
Samochód w firmie a rozliczenia podatkowe - formy najmu i zielone rozwiązania. Zapis webinaru "Rz"