Reklama

Forma konkursu a opodatkowanie nagród

Bywa, że firma organizuje akcję mającą zmotywować jej współpracowników do większego zaangażowania we współpracę, a zwyciężają najlepsi sprzedawcy jej produktów. Fiskus i sądy nie są zgodne, jak należy rozliczać wygrane dla liderów.

Publikacja: 17.08.2015 06:10

Forma konkursu a opodatkowanie nagród

Foto: www.sxc.hu

Nagrody w konkursach podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 10 proc. wartości nagrody, a płatnikiem podatku jest podmiot przekazujący wygraną. Ta forma opodatkowania znajduje zastosowanie niezależnie od tego, kto jest odbiorcą nagrody: konsument czy przedsiębiorca. Taka linia orzecznicza dominuje od pewnego czasu w rozstrzygnięciach organów podatkowych i sądów administracyjnych. Problematyczne jest jednak opodatkowanie konkursów dla przedsiębiorców, które motywują kontrahentów organizatora do intensyfikacji współpracy, np. dla sprzedawców prowadzących działalność gospodarczą.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama