Leasing operacyjny: Korzystający wpisze w księdze wydatki na wykup maszyny

Kwoty, które przedsiębiorca zapłacił finansującemu za urządzenie będące niskocennym środkiem trwałym użytkowanym wcześniej na podstawie leasingu operacyjnego, ewidencjonuje się w kolumnie 13 podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

Publikacja: 16.07.2015 02:00

- Przedsiębiorca – podatnik VAT czynny – zawarł kilka lat temu jako korzystający umowę leasingu operacyjnego tokarki. Po zakończeniu leasingu operacyjnego wykupił (25 czerwca 2015 r.) tokarkę za cenę 3075 zł, w tym VAT: 575 zł (w całości odliczony). Wykup tokarki został udokumentowany fakturą nr 144/06/2015 z 25 czerwca 2015 r. wystawioną przez firmę leasingową. Tokarka została oddana do używania 25 czerwca 2015 r. i ma być używana przez kilka najbliższych lat w prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej. Nabywca nie zamierza wprowadzać tokarki do ewidencji środków trwałych. Jak powinien zaewidencjonować wydatki na wykup tokarki w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, którą prowadzi metodą kasową? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
503 Backend fetch failed

Error 503 Backend fetch failed

Backend fetch failed

Guru Meditation:

XID: 912654346


Varnish cache server

Podatki
TSUE: zwolnienie podatkowe dla kolejowych gruntów to nie pomoc publiczna
Podatki
Po reformie składki zdrowotnej część firm może zmienić formę opodatkowania
Podatki
Pomysł z zespołu Brzoski: e-faktury mogłyby wyręczyć sądy w ściganiu dłużników
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne