Aktualizacja: 01.07.2015 06:20 Publikacja: 01.07.2015 06:20
- Nasze przedsiębiorstwo zajmuje się sprzedażą sprzętu elektronicznego, na który udzielana jest 12-miesięczna gwarancja. W jaki sposób prawidłowo tworzyć i ujmować w ewidencji rezerwę na prawdopodobne przyszłe zobowiązania wynikające z tego tytułu? – pyta czytelnik.
Odpowiedzialność sprzedawcy wobec kupującego, w przypadku wystąpienia wad fizycznych przedmiotu transakcji, wynika z kodeksu cywilnego. Zgodnie z art. 561 § 1 i 2 k.c., jeżeli sprzedana rzecz ma wadę, sprzedawca jest zobowiązany na żądanie nabywcy do wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady (rękojmia). Oprócz rękojmi wynikającej z przepisów prawa nabywcom rzeczy bardzo często udzielana jest także dodatkowa gwarancja, potwierdzająca jakość zakupionego produktu. Zgodnie z art. 577 § 2 k.c., jeżeli została udzielona gwarancja co do jakości sprzedanej rzeczy, to gwarant obowiązany jest do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad pod warunkiem, że wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w oświadczeniu gwarancyjnym.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas