W spółce zaczął obowiązywać regulamin korzystania ze służbowych telefonów komórkowych, w którym ustalono miesięczne limity kwotowe dla poszczególnych stanowisk na rozmowy telefoniczne wykonywane przez pracowników ze służbowych telefonów komórkowych. Zgodnie z regulaminem, limity mogą być przyznawane czasowo lub na stałe, a ich wysokości jest uzależniona od zajmowanego stanowiska oraz powierzonych pracownikowi obowiązków służbowych. Kolejny zapis regulaminu określa, że pracownicy mogą wykorzystywać telefony wyłącznie do celów służbowych. W sytuacji, gdy pracownik przekroczy przyznany miesięczny limit kwotowy, musi zapłacić różnicę pomiędzy wysokością kwoty brutto określonej na fakturze wystawionej przez operatora sieci telefonii komórkowej dla danego numeru, a przyznanym mu miesięcznym limitem kwotowym. Czy wprowadzone limity kwotowe, obejmujące zbiór poniesionych kosztów (opłat abonamentowych, połączeń telefonicznych, przesyłanych wiadomości tekstowych, multimedialnych i innych usług będących częściami składowymi wymienionymi na fakturze rozliczeniowej) i kwoty przekroczeń tych limitów powinny zwiększać podstawę opodatkowania z tytułu przychodów ze stosunku pracy, od którego spółka jako płatnik powinna pobrać zaliczkę na PIT? – pyta czytelnik.