Ograniczone możliwości optymalizacji VAT konkursów

Wykorzystanie firmy marketingowej do organizacji akcji promocyjnej już nie w każdym przypadku przyniesie firmie korzyści. Fiskus nie pozwala na odliczanie VAT od tej części wynagrodzenia pośrednika, która dotyczy wydawanych nagród.

Aktualizacja: 10.05.2015 13:40 Publikacja: 10.05.2015 12:30

Ograniczone możliwości optymalizacji VAT konkursów

Foto: www.sxc.hu

Czy podatnik VAT zlecający agencji marketingowej zorganizowanie wydarzenia promocyjnego, w którym uczestnikom zostaną wydane nagrody rzeczowe, będzie mógł odliczyć w całości VAT wynikający z faktur wystawionych przez agencję za zorganizowanie wydarzenia i wydanie w ramach niego nagród? – pyta czytelnik.

Podatnicy VAT (nie tylko w Polsce) dość powszechnie wykorzystywali rozwiązanie polegające na powierzeniu agencji marketingowej organizacji konkursu bądź programu lojalnościowego. Konkursy lub programy były związane z wydawaniem nagród uczestnikom tych wydarzeń. Rozwiązanie to zapewniało nie tylko możliwość powierzenia wyspecjalizowanej agencji często kłopotliwej organizacji wydarzenia promocyjnego. Pozwalało także zaoszczędzić należny VAT związany z nieodpłatnym przekazaniem nagród uczestnikom tego wydarzenia. Gdyby zleceniodawca organizował samodzielnie konkurs lub program lojalnościowy, to nieodpłatne wydanie nagród musiałby opodatkować VAT (chyba że wydawałby nagrody, które można by sklasyfikować jako prezenty o małej wartości lub próbki).

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pomysł z zespołu Brzoski: e-faktury mogłyby wyręczyć sądy w ściganiu dłużników
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm