Reklama

VAT: producent pomniejszy obrót o rabat pośredni

Wypłacając premię ostatniemu w łańcuchu dostaw odbiorcy, wytwórca uwzględni jej kwotę w swoich rozliczeniach z fiskusem. Nie musi dokumentować tej czynności fakturą korygującą. Wystarczy nota.

Publikacja: 23.02.2015 05:20

VAT: producent pomniejszy obrót o rabat pośredni

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

W celu wspierania sprzedaży swoich produktów producenci poszukują optymalnych modeli motywowania swoich partnerów biznesowych. Najbardziej popularnymi sposobami wspierania sprzedaży oraz zwiększania atrakcyjności cenowej oferowanych towarów jest udzielanie rabatów i bonusów bezpośrednim odbiorcom, czyli zazwyczaj hurtownikom i pośrednikom.

Coraz bardziej popularnym sposobem motywowania ostatecznych klientów do zakupu danego dobra są rabaty udzielane przez producenta na rzecz finalnego nabywcy. Są to tzw. rabaty pośrednie. Pośrednie, ponieważ:

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama