Reklama
Rozwiń
Reklama

Termin rozliczenia a dostawa i przewóz

U sprzedawcy, który wysyła klientom zamówione towary, obowiązek podatkowy z tytułu sprzedaży powstaje w dniu wydania ich spedytorowi.

Publikacja: 02.02.2015 01:00

Termin rozliczenia a dostawa i przewóz

Foto: Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz

Tak uznała Izba Skarbowa w Poznaniu w interpretacji z 1 października 2014 r. (ILPP1/443-572/14-4/AW).

We wniosku o wydanie interpretacji spółka wskazała, że sprzedaje towary podmiotom gospodarczym w kraju. Po przyjęciu zamówienia sprzedawane towary są przygotowywane do wysyłki, a następnie dowożone do nabywcy na koszt spółki przez firmy spedycyjne. Wydając towar spedytorowi, spółka przekazuje również fakturę VAT, która jest wystawiana w dniu wydania towaru z magazynu spółki. Jako datę dostawy na fakturze VAT spółka wpisuje datę wydania towaru przewoźnikowi. Spółka nie ustala z nabywcami żadnych warunków dostawy, które regulowałyby w jakikolwiek sposób kwestię przejścia ryzyka utraty towarów ze spółki na nabywcę lub kwestię momentu dokonania dostawy. Jedyną kwestią, która jest ustalana z nabywcą towarów, jest to, że transport towarów jest finansowany przez spółkę. Spółka wyjaśniła także, że przeniesienie prawa do dysponowania towarami jak właściciel następuje z chwilą ich wydania spedytorowi z magazynu spółki. Po stronie spółki powstała wątpliwość, kiedy jest ona zobowiązana do rozpoznania obowiązku podatkowego. W związku z tym spytała, czy obowiązek podatkowy powstanie w dniu wydania towaru z magazynu spedytorowi czy w dniu dostarczenia przez spedytora towaru do nabywcy.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama