Reklama
Rozwiń

Szkolenia i konferencje: Jak rozliczyć wydatki

Wydatki należy oceniać przez pryzmat celu spotkania. Jeśli jest nim zaprezentowanie oferty firmy i jej reklama, kosztem są także wydatki na konsumpcję.

Publikacja: 14.11.2014 02:00

Szkolenia i konferencje: Jak rozliczyć wydatki

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak

Rz: W „Rzeczpospolitej" z 6 listopada br. pisaliśmy, że fiskus zgadza się już na zaliczanie do podatkowych kosztów wydatków na spotkania z klientami w restauracji. Czy nie będzie też problemów z rozliczeniem poczęstunku serwowanego w czasie szkoleń i konferencji?

Marek Karasiewicz: Nie powinno, oczywiście pod warunkiem, że szkolenie lub konferencja mają związek z działalnością. Z reguły tak jest, bo organizujemy je po to, aby zareklamować swoją firmę i zachęcić do nabywania jej usług albo towarów. Przykładowo firma kosmetyczna wprowadzająca na rynek nowy produkt może zorganizować jego prezentację, a producent sprzętu AGD szkolenie z zasad używania promowanego urządzenia.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?